• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Własciciel sieci Real i Makro zwiększył sprzedaż w Europie Wschodniej o 15 proc.

Niemiecki koncern Metro Group zamknął rok 2008 rekordowym wynikiem sprzedaży i zysku. Obroty Grupy wzrosły o 5,8 proc. do 68 mld euro. Europa Wschodnia ponownie wyróżniała się na tle pozostałej reszty świata - sprzedaż w tym regionie zwiększyła się o 15,3 proc. osiągając wartość 18,1 mld euro.
  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2009, 16:25
Własciciel sieci Real i Makro zwiększył sprzedaż w Europie Wschodniej o 15 proc.

- W wyraźnie trudniejszym otoczeniu gospodarczym w pełni spełniliśmy nasze plany na rok 2008. To jest coś, co tylko nieliczne przedsiębiorstwa były w stanie osiągnąć - powiedział dr Eckhard Cordes, prezes Metro Group.

W Niemczech, sprzedaż Metro Group zwiększyła się o 2 proc. do 26,7 mld euro. W pozostałych krajach, obroty wzrosły o 8,4 proc. do 41,3 mld euro.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Europie Zachodniej, Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 2,2 proc. do 21 mld euro. W Azji i Afryce zwiększono obroty o 18,6 proc. do 2,2 mld euro.

Metro Group zwiększył swoje wydatki kapitałowe o 12 proc. do 2,5 mld euro w minionym roku. Fundusze zostały przeznaczone m.in. na ekspansję sieci. W sumie w 2008 r. Grupa otworzyła 124 nowe sklepy, w tym 40 hal hurtowych Metro Cash & Carry, 14 hipermarketów Real i 70 sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn.

Prezes ujawnił, że w tym roku inwestycje wyniosą na całym świecie ok. 1,7 mld euro. Jak informuje Rzeczpospolita, Azja i Europa Wschodnia pozostaną strategicznym rejonem pozostają Azja i Europa Wschodnia.

Metro Cash & Carry w roku 2008 ugruntował swoją pozycję światowego lidera na rynku samoobsługowych sklepów hurtowych. Sieć zwiększyła swoją sprzedaż o 4,6 proc. do 33,1 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 6,8 proc. do 1,3 mld euro.

Większą dynamiką wzrostu obrotów wykazała sieć Real. Sprzedaż w hipermarketach pod tym szyldem osiągnęła 11,6 mld euro, czyli była wyższa niż w 2007 r. o 5,8 proc. Szefowie Grupy podkreślają, że wzrost ten wynika przede wszystkim ze znacznej poprawy wyników na rodzimym rynku, jak i dalszego rozwoju w Europie Wschodniej. Zysk operacyjny wzrósł o 37 mln euro, do 21 mln euro.

W 2009 roku Metro Group planuje otworzyć około 20 hal Metro Cash & Carry, ok. 10 hipermarketów Real i około 50 placówek z elektroniką użytkową Media Markt i Saturn. Jak podała Rzeczpospolita, w Polsce w tym roku niemiecki detalista nie uruchomi żadnej nowej placówki Makro. Joel Saveuse, członek zarządu Metro AG i prezes spółki Real podkreślił, że firma skupi się na na rozwoju organicznym, w najbliższych latach planujemy w Polsce dwa, trzy nowe sklepy.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bart 2009-03-25 10:08:36

    Metro Net Unexpectedly Drops on German Spending Slump (Update3) Share | Email | Print | A A A By Holger Elfes March 24 (Bloomberg) -- Metro AG, Germany’s largest retailer, reported an unexpected decline in fourth-quarter profit as slumping consumer spending hurt domestic sales and costs to open consumer electronics stores rose. Net income fell 2.7 percent to 691 million euros ($924 million) from 710 million euros a year earlier, the Dusseldorf- based company said in a statement today. The results missed the 729 million-euro median estimate of five analysts compiled by Bloomberg, sending the shares down as much as 4.4 percent. Metro gets about 40 percent of its revenue from Germany, where retail sales contracted for a seventh month in December, according to the Bloomberg purchasing managers’ index. First- quarter sales, adjusted for disposals and the number of selling days, will be “roughly” in line with last year’s level, Chief Executive Officer Eckhard Cordes told reporters in Dusseldorf. “The results were below expectations and the outlook was disappointing,” Alexander Schlipf, an analyst at Bankhaus Metzler in Frankfurt, said in a telephone interview. He has a “sell” rating on Metro. Without the adjustments, “net sales will clearly decline,” he said. Metro fell 79 cents, or 3.1 percent, to 24.49 euros as of 11:23 a.m. in Frankfurt trading, after earlier dropping to 24.17 euros. The stock is the biggest decliner today in Germany’s benchmark DAX Index of 30 companies. Earnings before interest and taxes fell 3.6 percent at Metro’s Media Markt/Saturn electronics stores, and dropped 15 percent at the Real hypermarket chain after a one-time gain from a property sale wasn’t repeated. Annual Forecast Metro declined to make a specific forecast for this year because of the global economic decline and said sales growth will be below its “medium term” targets. Operating profit in the medium term will rise more than 8 percent, while sales will advance more than 6 percent, Metro said today. The retailer proposed an unchanged dividend of 1.18 euros per common share for 2008. The German company will combine its real estate, valued at 9.8 billion euros, into one business this year, Chief Financial Officer Thomas Unger said. Some property will be sold in “saturated markets,” while the retailer will buy real estate in emerging markets in eastern Europe and Asia, he added. Full-year earnings before interest and tax adjusted for one- time items rose 7.1 percent to 2.2 billion euros. That beat Metro’s reduced forecast that profit on that basis would match sales growth of 5.9 percent. Before January, the retailer had forecast as much as 8 percent. Chinese Deal The German retailer reached an agreement with Foxconn Technology Group to create a Chinese consumer electronics chain and wants to open the first Media Markt outlet in Shanghai next year. Metro sees potential for “hundreds” of large consumer electronic stores in the world’s most-populous country. Metro expects the “first contributions to earnings” from its cost-cutting program this year and more significant benefits from 2011, Cordes said in the statement. In January, Metro said it will cut 15,000 jobs as part of the Shape 2012 program aimed at increasing profit by 1.5 billion euros over four years. The reductions account for about 5 percent of the workforce. Metro said it will rely on attrition, not firings, to lower the headcount. Operating profit at Cash & Carry wholesale outlets rose 6.9 percent to 682 million euros, while ebit at the Kaufhof department store unit advanced 0.7 percent to 157 million euros. Metro last month sold its unprofitable Adler fashion stores to private equity firm BluO. The sale and the disposal of the Extra supermarket chain in July resulted in a charge of 429 million euros, which was included in the 2008 results, Metro said. The retailer has also said it aims to sell Kaufhof. The retailer added 98 stores in the year and operated 2,195 outlets as of Dec. 31. To contact the reporter on this story: Holger Elfes in Dusseldorf at helfes@bloomberg.net

    Odpowiedz
  • dragon113 2009-03-25 11:25:44

    Polish pleace...

    Odpowiedz
  • IQ 2009-03-25 14:24:23

    Mogłaby ta kobieta chociaż raz przeczytać swój artykuł zanim go opublikuje...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!