Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wojciechowski, EY: Dla konsumentów wzrasta znaczenie bezpieczeństwa i ceny

Im dłużej trwa pandemia, tym bardziej trwałe będą zmiany nawyków zakupowych i trendów – mówił Łukasz Wociechowski, Partner, Dział Audytu, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY w czasie Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Jego zdaniem, najważniejsze dla klientów są obecnie: bezpieczeństwo zakupów, lokalność, jakość produktów, ekologiczność, marka, personalizacja, a na dalszy plan schodzi luksus. Ponadto, konsumenci deklarują mniejsze wydatki.

Wojciechowski, EY: Dla konsumentów wzrasta znaczenie bezpieczeństwa i ceny
Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 05-11-2020, 07:42

- Nie wiemy kiedy pandemia się skończy i nastąpi powrót do normalności. Im dłużej trwa kryzys tym bardziej trendy się utrwalają – mówił Łukasz Wojciechowski podczas sesji Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej.

Jak oceniał, na podstawie badań przeprowadzonych przez EY, obecnie najważniejszymi kryteriami, jakimi kierują się kupujący to bezpieczeństwo zakupów, lokalność, jakość produktów, ekologiczność, marka, personalizacja. - Cena także zyskuje na wartości. Natomiast na dalszy plan odchodzi luksus – to jedyny czynnik, który traci na znaczeniu dla naszych badanych – mówił partner EY.

Przytoczył wyniki badań EY, według których 24 proc. klientów zmienia marki aby ograniczyć koszty. Ponadto, 13 proc. osób wydaje mniej na artykuły podstawowe, czyli spożywcze i leki.

- W większości kategorii konsumenckich obserwujemy deklaratywny spadek wydatków. Jest to spójne z wynikami badań: Polacy mniej wydają na usługi typu kino, wakacje, usługi typu fryzjer, towary luksusowe. Więcej wydajemy na artykuły higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, świeżą żywność - mówił Łukasz Wojciechowski.

Są natomiast produkty i wartości, za które Polscy są gotowi zapłacić więcej. Są to: wysoka jakość, produkty promujące zdrowie i dobre samopoczucie.

Jak mówił Łukasz Wojciechowski, z badań EY wynika, że prawie połowa osób (47 proc.) rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne. W przypadku produktów niespożywczych, 36 proc. osób częściej kupuje online, a 15 proc. osób kupuje częściej przez internet produktów spożywcze.

Jeśli chodzi o zachowania deklarowane po ustaniu pandemii, respondenci mówili, że będą mniej wydawać na elektronikę użytkową, wygodę, artykuły luksusowe, sprzęt sportowy, fitness, gry, a także, że wrócą do tradycyjnych sposobów zakupów.
 Podobał się artykuł? Podziel się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    Łukasz Wojciechowski RSS ALERT    /    EY RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!