• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  

Pod koniec sierpnia Lidl i Biedronka wystartowały z kolejnymi promocjami cenowymi, tym razem oferując bony i rabaty za zakupy. – Ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 13:46
Wojna cenowa Lidla i Biedronki: Spadek rentowności czy wzrost liczby klientów?  
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom bon w wysokości 20 złotych za zakupy w wysokości 100 zł. Od 25 sierpnia sieć zwiększyła wartość bonu i za każde zakupy za 100 zł oferuje bon o wartości 30 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo, każdy klient, który odebrał już bon o niższej wartości (20 zł) otrzyma na wymianę bon za 30 zł. Biedronka zaś w promocji trwającej od 23 do 28 sierpnia oferowała klientom natychmiastowy rabat w wysokości 25 zł, ale za zakupy o wartości minimum 199 zł.

– Obecną sytuację na rynku retail można porównać do finału tenisowego turnieju na kortach Wimbledonu, w którym na korcie spotyka się dwóch najlepszych graczy. Zdecydowanie lepszych niż cała konkurencja. Finaliści rozpoczynają wielki i wyniszczający obydwu, pojedynek w walce o ostateczną wygraną. Mocne serwy, wymiany ciosów... A publiczność raz klaszcze po zagraniu jednego, raz drugiego i jest tak tą walką zachwycona, że chciałby, aby trwała ona w nieskończoność. Bo przecież to wszystko dla uciechy publiki – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ?? 2016-08-30 14:44:14

    jaki spadek rentowności? być może \"w tym okresie\" ale znając życie JMD wyciągnie łapy po wyrównanie marży vs 2015 i jak co roku znajdzie frajerów co zesrają się w gacie i zapłacą

    Odpowiedz
  • moi 2016-08-30 15:56:38

    najlepsi gracze? zwyciężyli bo konsument klaszcze nie dlatego, że dobre, ciekawe, oryginalne, a dlatego, że nie stać go na bilety na prawdziwy mecz i wybiera nędzną taniochę by przetrwać do pierwszego, jest to często ten sam konsument, kt. pracuje za miskę ryżu w jednej z tych dwóch nędza sieci

    Odpowiedz
  • #tvnuwaga 2016-08-30 21:34:36

    nic dziwnego stąd @gri Plus musi sprycować świnie aby był wynik WHgruppy hail lung a wycofania... zdarzają się

    Odpowiedz
  • Handlowiec 2016-08-30 22:26:06

    A gdzie jest UOKIK -przecież to jest jawne łamanie Ustawy o Ochronie Konkurencji i Konsumentów poprzez nagminne stosowanie cen dumpingowych.Skoro mają pieniędze na dumping to niech płacą wysokie kary nakładane przez UOKiK przewidziane w tej Ustawie wspomagając polski budżet w realizacji słusznych programów (m.inn.500+.

    Odpowiedz
  • kimać 2016-09-03 18:12:05

    lidl to już kompletne dziadostwo ,a mieso obie firmy maja diabła warte ,syf kiła mogiła

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!