Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Wojna cenowa w Polsce przybiera niebezpieczne formy

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 08-06-2015, 15:22
- Bardzo silnie odczuwamy wzrost wrażliwości cenowej – czy może raczej oczekiwań odnośnie sprzedaży promocyjnej – oraz dramatyczne obniżenie lojalności klientów wobec detalisty - mówi Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".
Wojna cenowa w Polsce przybiera niebezpieczne formy
Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarché

Jak tłumaczy szef Intermarche, jest to oczywiście efekt wojny cenowej między sieciami. Choć jest ona obecna w handlu od zawsze, to jednak - zdaniem Prałata - "przybiera obecnie formy bardzo niebezpieczne".

- Sprzedaż oferty promocyjnej stanowi obecnie już zbyt dużą część sprzedaży kluczowych kategorii, co globalnie jest dla sieci źródłem poważnych strat. Pod względem intensywności zjawiska smart shoppingu Polska jest zdecydowanie w europejskiej czołówce - zauważa dyrektor generalny Intermarche.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Innym wyzwaniem stojącym przed sieciami handlowymi w Polsce jest starzenie się konsumentów i ich migracje. Jednak zdaniem Prałata, zmiany te nie przekładają się automatycznie na zmianę oczekiwań konsumentów wobec detalistów i oferty spożywczej.

- Nie stają się one np. bardziej konserwatywne. Wręcz przeciwnie, widzimy wyraźnie, że Polacy, także ci w zaawansowanym wieku, coraz bardziej poszukują produktów nowych, odmiennych od tych, które znają od lat. Ogromną rolę odgrywają tu programy kulinarne, czy szerzej – rosnące zainteresowanie kuchnią i gotowaniem. Starzenie się społeczeństwa oddziałuje za to stopniowo w innych obszarach, np. etykietowania, ekspozycji i komunikacji, które muszą być bardziej czytelne - komentuje Prałat.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!