Wojna cenowa w Polsce przybiera niebezpieczne formy
- Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
- Data: 08-06-2015, 15:22

Jak tłumaczy szef Intermarche, jest to oczywiście efekt wojny cenowej między sieciami. Choć jest ona obecna w handlu od zawsze, to jednak - zdaniem Prałata - "przybiera obecnie formy bardzo niebezpieczne".
- Sprzedaż oferty promocyjnej stanowi obecnie już zbyt dużą część sprzedaży kluczowych kategorii, co globalnie jest dla sieci źródłem poważnych strat. Pod względem intensywności zjawiska smart shoppingu Polska jest zdecydowanie w europejskiej czołówce - zauważa dyrektor generalny Intermarche.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Innym wyzwaniem stojącym przed sieciami handlowymi w Polsce jest starzenie się konsumentów i ich migracje. Jednak zdaniem Prałata, zmiany te nie przekładają się automatycznie na zmianę oczekiwań konsumentów wobec detalistów i oferty spożywczej.
- Nie stają się one np. bardziej konserwatywne. Wręcz przeciwnie, widzimy wyraźnie, że Polacy, także ci w zaawansowanym wieku, coraz bardziej poszukują produktów nowych, odmiennych od tych, które znają od lat. Ogromną rolę odgrywają tu programy kulinarne, czy szerzej – rosnące zainteresowanie kuchnią i gotowaniem. Starzenie się społeczeństwa oddziałuje za to stopniowo w innych obszarach, np. etykietowania, ekspozycji i komunikacji, które muszą być bardziej czytelne - komentuje Prałat.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Ceny truskawek w Aldi, Kauflandzie, Lidlu oraz Intermarche
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Ikea ze specjalną akcją na Dzień Dziecka
-
Grupa Muszkieterów otworzyła 68. stację paliw
-
Lidl rusza z "wielka promocją" od poniedziałku. Co będzie tańsze?
-
Grupa Muszkieterów chwali się wynikami: ponad 2 mld zł obrotu w pierwszym kwartale roku
-
Intermarche wstrzymuje zakup rosyjskich i białoruskich towarów
-
Tłusty Czwartek: Biedronka oferuje darmowe pączki z dostawą zakupów w 15 minut
-
Bricomarché otwiera sklep w Jaśle
-
Wielka wyprzedaż w znanej sieci (zdjęcia)
komentarze (0)