Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Wojna cenowo-promocyjna między sieciami handlowymi nakręciła deflację

- Działania sieci handlowych bezpośrednio przełożyły się na wystąpienie deflacji. Mówi się nawet, że obniżki cen w sklepach Biedronki spowodowały deflację na poziomie całego kraju. W dużej części jest to prawdą, jednak na zjawisko deflacji wpłynęły również inne czynniki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.
  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-02-2015, 11:18
Wojna cenowo-promocyjna między sieciami handlowymi nakręciła deflację
Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon, fot. zelaznastudio

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W opinii analityka pomimo poprawy wskaźników makroekonomicznych ubiegły rok był bardzo trudny dla całej branży detalicznej w Polsce. Było to spowodowane przede wszystkim faktem, że lider rynkowy - Biedronka - zaczął wprowadzać zmiany w strategii rozwoju oraz polityce cenowo-promocyjnej w celu osiągnięcia szybszego wzrostu rynkowego.

Szlaga podkreśla, że nasycenie formatem sklepów Biedronki oraz kanibalizacja spowodowały, że spółka zaczęła szukać nowych sposób żeby rosnąć i uatrakcyjnić format. Sieć coraz więcej sklepów zaczęła otwierać w dużych miastach, gdzie występuje znaczna konkurencja. W związku z tym zaczęto wprowadzać zmiany w asortymencie, wyglądzie sklepów a także ich wyposażeniu.

Dalsza część artykułu (83%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • prrr 2015-02-25 19:10:55

    Jak 40 milionowy kraj oddał walkowerem handel to teraz Minister Finansów będzie po prośbie u pana Schwartza aby podniósł ceny bo mu się budżet rozsypie.

    Odpowiedz
  • 48538 2015-02-26 10:18:12

    Gdy ropa rosła - to ciągle podkreślano że ma to wpływ na ceny ( a więc inflację) - gdy cena baryłki spadła o 50% - to wg Pana analityka nie ma to żadnego wpływu na spadek cen. I rzeczywiście tak jest. Kto zatem zgarnia różnicę w marży? która branża jest tak dochodowa?

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!