Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wracają godziny dla seniorów. Co to oznacza dla handlu?

Od 15 października w sklepach, drogeriach oraz w aptekach obowiązują godziny dla seniorów. Od godziny 10.00 do 12.00 zakupy mogą robić tylko osoby powyżej 60. roku życia. Jakie to rodzi skutki dla seniorów, innych klientów, sieci handlowych oraz przedstawicieli handlowych firm z branży FMCG?

Wracają godziny dla seniorów. Co to oznacza dla handlu?
Od 15 października obowiązują godziny dla seniorów. Co to oznacza dla handlu? fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-10-2020, 09:09

Od 15 października, podobnie jak w kwietniu br., obowiązują godziny dla seniorów w aptekach, sklepach, drogeriach i placówkach świadczących usługi pocztowe. To oznacza, że między godz. 10.00 a godz. 12.00 od poniedziałków do piątków zakupy w tych miejscach będą mogły robić wyłącznie osoby powyżej 60. roku życia. Przepisu nie stosuje się w przypadku, gdy wydanie produktu leczniczego, wyrobu medycznego albo środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego następuje w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia. 

W rozporządzeniu Rady Ministrów z 14 października 2020 roku doprecyzowano, że przepisy stosuje się tylko w takich obiektach handlowych, w których przeważająca działalność polega na sprzedaży żywności, produktów kosmetycznych, artykułów toaletowych, środków czystości, produktów leczniczych; wyrobów medycznych lub środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Oznacza to, że w sklepach sprzedających na przykład odzież lub sprzęt RTV i AGD zakupy w godzinach 10.00-12.00 będą mogli robić wszyscy klienci.

Co ta decyzja w praktyce może oznaczać dla sieci handlowych, pracowników handlu, seniorów, innych klientów oraz dla przedstawicieli handlowych firm dostarczających produkty do sklepów?

Polska Izba Handlu podkreśla, że wspieranie osób starszych w czasie pandemii jest bardzo ważne, ale praktyka z kwietnia br. pokazała, że godziny dla seniorów nie są trafionym pomysłem. - Sklepy w tym czasie były i ponownie będą niemal puste, bo z doświadczenia wiemy, że osoby starsze i tak kupują w różnych godzinach. Placówki handlowe przyniosą mniejsze dochody do budżetu z tytułu podatków - tłumaczy PIH.

PIH informuje również, że na spadek obrotów wyraźnie wskazują dane CMR Panel z kwietnia br., kiedy funkcjonowały godziny dla seniorów. W tym czasie wyraźnie spadała też liczba transakcji.

Krzysztof Mikoda, Dyrektor Sprzedaży ds. Detalu i Hurtu w firmie Vobro w rozmowie w serwisem portalspozywczy.pl wskazuje, że sklepy różnie interpretują pracę producentów i przedstawicieli handlowych, co oznacza, że nie wszystkie chcą wpuszczać ich do sklepów, a przecież handlowcy wykonują w tym czasie obowiązki zawodowe. Są w pracy, a nie na zakupach – mówi Krzysztof Mikoda.

więcej informacji:

godziny dla seniorów RSS ALERT    /    godziny dla seniora RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    Unitop RSS ALERT    /    Vobro RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.61.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!