Wśród produktów regionalnych Polacy najczęściej szukają wędlin, pieczywa i serów
Na 25 sierpnia przypada Dzień Żywności Polskiej. To dobra okazja do pogłębienia wiedzy o smakach polskiej kuchni. Coraz częściej mówi się o modzie na jedzenie regionalne, na poszukiwanie lokalnych źródeł dostaw świeżych warzyw, wędlin czy nabiału, a Polacy chętnie powracają do smaków dzieciństwa i tego rodzaju żywności szukają też na półkach sklepowych.

Jak wynika z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” przeprowadzonego na zlecenie E.Leclerc, do najpopularniejszych produktów z tej kategorii należą wędliny, które wskazało 33% badanych, pieczywo (24%) i sery (20%). Ponad połowa Polaków, wybierając wyroby regionalne czy tradycyjne, kieruje się dobrem polskiej gospodarki.
Odpowiedzią na te potrzeby konsumentów jest kampania „Nasze Regiony Mają Talent”, którą cyklicznie organizuje E.Leclerc. W ramach niej przygotowywane są specjalne katalogi, poświęcone szczegółowej charakterystyce polskich regionów oraz lokalnym producentom m.in. serów, przetworów mięsnych czy małym browarom.
Podczas akcji przeprowadzanych przez E.Leclerc, w sklepach pojawia się przestrzeń dedykowana produktom regionalnym. Kolejna edycja wystartuje 29 sierpnia i potrwa do 10 września.
- Zainteresowanie E.Leclerc produktami regionalnymi czy tradycyjnymi wynika ze specyfiki naszych sklepów – mówi Edyta Tkaczyk, prezes E.Leclerc Lublin Zana.
- Większość z nich to rodzinne firmy, mocno zakorzenione w lokalnych społecznościach, a tym samym silnie związane z lokalnymi rynkami producentów żywności. Podczas akcji Nasze Regiony Mają Talent, część wyrobów cieszy się taką popularnością, że na stałe wchodzi do oferty sklepów w wielu miastach Polski. Tak stało się między innymi z serem korycińskim czy wędlinami z Borów Tucholskich. Obecnie współpracujemy z wieloma dostawcami lokalnymi, którzy regularnie dostarczają nam swoje produkty. Widzimy wzrost zainteresowania naszych klientów tego rodzaju żywnością, dlatego zaangażowaliśmy się w jej promocję i wciąż poszukujemy interesujących producentów – podkreśla Edyta Tkaczyk.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.