Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wydatki na ekożywność rosną szybciej niż rynek

Mimo pandemii i deklarowanych w związku z nią oszczędności wydatki na produkty ekologiczne nie tylko nie spadają, ale wręcz rosną szybciej niż wcześniej.

Wydatki na ekożywność rosną szybciej niż rynek
Wydatki na produkty ekologiczne rosną mimo pandemii; fot. shtterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-07-2020, 08:09

- W ostatnich dwunastu miesiącach zakończonych w czerwcu 2020 roku Polacy na produkty BIO wydali 709 mln złotych biorąc pod uwagę wyłącznie zakupy dokonane w sklepach niespecjalistycznych. Stanowi to 0,5% wydatków na cały koszyk spożywczy. Sprzedaż wartościowa tych produktów rośnie dynamicznie +20% rdr, czyli 3,5 razy szybciej niż sprzedaż całego koszyka spożywczego. Pandemia nie powstrzymała rozwoju sprzedaży produktów BIO. Obserwujemy wzrosty sprzedaży we wszystkich miesiącach br. w porównaniu do roku ubiegłego - mówi Monika Dyrda, Client Director w Nielsen Connect.

Na podium kategorii BIO o największej sprzedaży wartościowej w pierwszej połowie 2020 roku pozostają te same kategorie, co w roku ubiegłym. Nastąpiła jednak zmiana miejsc. Jedzenie w słoiczkach dla dzieci wyprzedziło plasujące się obecnie na drugiej pozycji jogurty oraz roślinne substytuty mleka. Zmiany objęły również dalsze pozycje. Wódka, która w rankingu za rok 2019 roku znalazła się na 4. miejscu pod względem udziałów wartościowych w sprzedaży BIO, zajmuje obecnie 6. lokatę. Ustąpiła miejsca kategorii: soki, nektary, napoje bezalkoholowe oraz kategorii mleko modyfikowane dla dzieci.

W majowym badaniu Nielsena “Shopper shift to new normal” 4 na 10 Polaków zadeklarowało, że w czasie pandemii gotowali częściej niż wcześniej. Trend samodzielnego przygotowania posiłków zdecydowanie wpłynął również na dwu a nawet trzycyfrowe wzrosty sprzedaży produktów BIO w wybranych kategoriach w drugim kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Były to odpowiednio +221% ryż, +116% mąka, +79% przeciery pomidorowe oraz +37% oleje i oliwy.

Jednak wśród trendów, które najbardziej sprzyjają sprzedaży produktów BIO dominują: troska o zdrowie i środowisko, poszukiwanie lokalnych produktów. Ważnym czynnikiem jest również miejsce zakupów. 

- Zdrowie jest dla Polaków jedną z największych wartości, a w sytuacji jego zagrożenia zdecydowanie częściej sięgają po produkty zdrowotne. Ta kategoria urosła najwięcej, bo aż o 40% w okresie pandemii. W tym samym czasie w badaniu Nielsena “Shopper shifts to new normal” co czwarty Polak powiedział, że kupuje nawet więcej lokalnych produktów niż przed tym okresem. Wybór takich produktów potwierdza utrzymująca się na czele listy top20 Nielsen BookScan wegańska książka kucharska “Jadłonomia po polsku”. Z kolei troska o zdrowie oznacza często również szersze zainteresowanie kwestiami związanymi z ochroną planety. Konsumenci chcą wybierać świadomie produkty kierując się zasadą: dobry dla mnie, dobry dla środowiska. Dowodem tego są liczne akcje producentów i dystrybutorów skupione wokół idei niemarnowania żywności i zmniejszania zużycia plastiku.

więcej informacji:

ekożywność RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    żywność ekologiczna 2020 RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.220.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!