Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Wyniki Biedronki i Dino: Która sieć lepiej rokuje?

Sieć Dino otworzyła w pierwszym kwartale 2020 r. 39 sklepów. Biedronka powiększyła się w tym czasie tylko o 8 marketów (11 otwarć, 3 zamknięcia). Przychody spółki z Krotoszyna wyniosły 2,22 mld zł, a Biedronki 3,3 mld euro czyli ok. 14,8 mld zł.

Wyniki Biedronki i Dino: Która sieć lepiej rokuje?
Wyniki Biedronki i Dino: Która sieć lepiej rokuje? fot. shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 27-05-2020, 11:19

Nakłady inwestycyjne w tym okresie to 229 mln zł na Dino (otwarcia sklepów i budowa magazynu) oraz 34 mln euro czyli ok. 152 mln zł na Biedronkę. Wynik EBITDA Dino to 190 mln zł, a Biedronki 277 mln euro czyli ok. 1,24 mld zł. Która spółka osiąga lepsze wyniki, a która lepiej rokuje?

Na koniec marca br. sieć Dino posiadała 1257 sklepów, a Biedronka 3010. Pierwsza z sieci zatrudnia 21,6 tys. osób, a druga ponad 67 tys.

Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 m2.

Sklepy Biedronki mają średnio ok. 600-1000 m2 powierzchni, jednak firma inwestuje obecnie w mniejsze placówki, które powierzchnią sprzedaży są zbliżone do Dino (ok. 400-500 m2). Na koniec roku było ich 33. Mniejszy format ma być dla sieci sposobem na konkurowanie z coraz silniejszym Dino. Taki scenariusz mógłby zwiększyć konkurencję w segmencie supermarketów proximity i małych sklepów w średnim terminie oraz może stanowić ryzyko dla zakładanych prognoz wyników w sieci Dino.

Więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Warsaw 2020-05-28 09:00:13
    Ja bym tych sklepów nie porównywał. Biedronka jest Portugalska a Dino Polskie. W Biedronce towar jest tak niskiej jakości, że to nawet się nie nadaje do spożycia. Poczytajcie etykiety! Dino ma o wiele lepszy towar, swoje stanowisko mięsne z dobrymi wędlinami w przystępnej cenie. Dla mnie wybór jest tylko jeden..
    • ed 2020-05-28 09:37:35
      Bez żartów. Chłam taki sam i w jednym i w drugim.
    • Imie 2020-05-28 18:56:17
      Nie no bez żartów 😉 dobre wędliny hahah. Nie było i nie będzie pewnie w dino. Jezeli chodzi i markety to najlepsze w intermarche bo sami robią. No właśnie proszę poczytać etykiety w Dino..... to samo co w innych sklepach. Porównywać oczywiście nie ma co bo pod względem sprzedaży dino jest mniejsze od biedronki prawie 7 razy a pod względem liczby sklepów tylko o 1 raz. Co oznacza że biedronka ma zdecydowanie lepsza sprzedaż od Dino. Jak zauważył autor biedronka lokuje się w mniejszych sklepach aby móc się dalej rozwijać co będzie dużym zagrożeniem dla Dino.
      • Janek 2020-06-13 00:20:20
        Dino ma własne wędliny. Ma własne zakłady Agro.-Rydzyna

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.109.152
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!