Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Wyniki NFI EM&F za I kw. 2010 mają być lepsze niż rok wcześniej

Pierwszy kwartał 2010 r. będzie dla spółki NFI Empik Media & Fashion lepszy od analogicznego okresu roku ubiegłego, wynika z wtorkowej wypowiedzi ustępującego prezesa spółki, Macieja Dyjasa dla agencji ISB. W jego ocenie można oczekiwać poprawy w każdym segmencie działalności spółki.


Autor: ISB
Data: 14-04-2010, 08:03

"Będziemy mieli ok. 3% lepsze przychody na L2L, przy czym w Polsce będzie mniej więcej płasko, w Niemczech wzrost będzie wzrost dwucyfrowy, a w Rosji o 7-8%. Natomiast w podziale na koncepty to Empik wygeneruje ok. 2% lepsze przychody, grupa Smyk będzie miała 9-10% wzrostu, grupa modowa będzie 'płaska', z tym, że w Polsce będzie to -8-9%, a w Rosji taki sam plus" - oszacował wyniki pierwszego kwartału w rozmowie z agencją ISB Dyjas.

Prezes nie sprecyzował jeszcze konkretnych danych w cyfrach, ponieważ nie zostało jeszcze przeprowadzona cała analiza, szczególnie dotycząca nowych sklepów. Dlatego na razie jego szacunki opierają się tylko na porównywalnej bazie sklepów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Wiemy jednak, że zysk na poziomie EBITDA będzie lepszy niż w zeszłym roku. na poziomie zysku netto, pomijając wydarzenia jednorazowe też powinno być trochę lepiej, przy czym należy pamiętać że pierwszy kwartał jest dla nas zawsze najsłabszy w całym roku" - wyliczył Dyjas przypominając, że EBITDA w I kw. 2009 wyniosła ok. 13 mln zł, a zysk netto był bliski zera.

Z tego też powodu nie może oceniać całego roku, tym bardziej, że nie wiadomo jakie będą zachowania klientów w okresie tuż po globalnym kryzysie. Nie można także zapominać o możliwości wystąpienia wydarzeń jednorazowych i niespodziewanych, jak trwający właśnie okres żałoby narodowej.

"Już wiemy, że kwiecień będzie kiepski, ponieważ żałoba narodowa zabierze dwa najlepsze dni handlowe - sobotę i niedzielę, a dodatkowo w sobotę, w którą nastąpiła katastrofa sklepy pracowały kilka godzin krócej. Oceniam więc, że mogliśmy wygenerować nawet 10% obrotów mniej niż w kwietniu 2010 r." - podsumował Maciej Dyjas.

Wtorkowa rozmowa była dla Macieja Dyjasa ostatnią w roli prezesa Grupy Empik Media & Fashion. Podczas odbywającego się tego dnia po południu posiedzenia rady nadzorczej spółki została bowiem przyjęta jego rezygnacja ze stanowiska prezesa i jednocześnie mianowano go szefem RN. Jego następcą został wybrany Maciej Szymański. Dyjas natomiast przeszedł do zarządu Eastbridge Sarl - spółki, która pośrednio przez podmiot zależny Empik Centrum Investments Sarl posiada 60,15% w kapitale zakładowym NFI EMF.

więcej informacji:

EM&F RSS ALERT    /    EMPiK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!