Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport

Polska jest liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wschodniej - stanowią one 1/3 produktów wprowadzanych na krajowy rynek. Jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek w UE, jesteśmy interesującym rynkiem eksportowym dla zagranicznych podmiotów - wynika z analizy Mintel opublikowanej w serwisie FoodNavigator.com.

Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport
Polska liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wsch.; fot. pixabay.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / FoodNavigator.com
Data: 12-04-2016, 11:46

- Polska, jako położony na skrzyżowaniu europejskich szlaków handlowych i transportowych kraj z populacją 38,5 mln konsumentów to ogromny rynek dla producentów żywności i napojów – powiedziała Honorata Jarocka, analityk Mintel dla FoodNavigator.com.

- Coraz większa część polskich konsumentów jest wymagająca, lubi eksperymentować i jest otwarta na nowe doświadczenia smakowe. Ponadto wzrasta liczba Polaków regularnie wyjeżdżających za granicę – zarówno w celach zarobkowych, jak i na urlop. Uczą się oni nowych smaków, kuchni i stylów gotowania, więc rośnie zainteresowanie odtworzeniem tych receptur. To sugeruje dalsze możliwości rozwoju dla zagranicznych producentów żywności i napojów – dodaje Jarocka.

Raport Mintel wskazuje, że w 2015 r. zaobserwowano wzrost popularności trendu prozdrowotnego na polskim rynku żywności. Prawie 64 proc. dorosłych Polaków stwierdziło, że zmniejszyło spożycie słodkich napojów, a 57 proc. wyraziło zaniepokojenie spożyciem sztucznych substancji słodzących. Widać to wyraźnie na rynku obserwując nowe produkty wprowadzone w ubiegłym roku.

Analitycy podają przykład marki Piątuś od OSM Piątnica, czyli greckiego jogurtu dla dzieci, który jest wolny od sztucznych barwników i aromatów. Ponadto na opakowaniu podkreślono, że produkt nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego. - Strategia „czystej etykiety” zdobywa ogromną popularność w Polsce, a już szczególnie w odniesieniu do produktów dedykowanych dzieciom – dodaje ekspertka Mintel.

Inną innowacją wskazaną przez raport jest pomieszanie słodkiego i pikantnego smaku w postaci dżemu pomidorowego od ZPOW Dawtona. Firma stawia na komunikację produktu jako „zdrową przyjemność”, która zawiera składniki typu superfoods, jak np. pestki i nasiona.

Innowacje zaczynają być także zdominowane przez produkty wegetariańskie, wegańskie, bezlaktozowe oraz bezglutenowe. Za ciekawy przykład Mintel wskazuje polski start-up Raw and Happy, który wprowadził na rynek gryczane przekąski Gryczanki, które są organiczne, surowe, bezglutenowe i nie zawierają cukru rafinowanego.

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    Ronzo RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    OSM Piątnica RSS ALERT    /    Dawtona RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!