Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wywiad: Prezes E.Leclerc Polska prognozje wzrost sprzedaży w latach 2010 i 2011. Trudne warunki na rynku

Zrobimy wszystko aby w 2011 r. osiągnąć wzrost na poziomie ok. 8 proc., to cel bardzo ambitny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Wywiad: Prezes E.Leclerc Polska prognozje wzrost sprzedaży w latach 2010 i 2011. Trudne warunki na rynku
Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-11-2010, 18:58
Okazał się, że obecny rok nie przyniósł oczekiwanej przez wiele osób poprawy i jest dużo gorszy dla handlu niż rok 2009. Dlaczego?

Pytanie o źródło problemów jest zawsze najtrudniejsze. Na obecną sytuację mają wpływ problemy ze słabym popytem, który jest efektem kilku czynników, m.in. tego, że ludzie mniej zarabiają, boją się o swoją przyszłość, obawiają się bezrobocia, a tym samym ograniczają wydatki.

Poza tym, banki są obecnie o wiele bardziej ostrożne w udzielaniu kredytów niż w ostatnich latach, obserwujemy, że liczba odrzuconych podań o kredyty rośnie. Kiedy taka sytuacja ma miejsce klienci rezygnują z kupna produktu.

W całej sytuacji swój udział mają także sieci handlowe, które ze względu na przewidywaną trudną sytuację w gospodarce i mniejszy popyt skupiają się na promocji tańszych produktów, a tym samym powodują, że sami klienci nie są zainteresowani kupowaniem droższych towarów.

W tym roku klimat w handlu jest zdecydowanie trudniejszy, trzeba mocniej inwestować w akcje promocyjne, ponieważ ludzie przynajmniej w branży artykułów żywnościowych bardziej uważają na wydatki.

Co ciekawe, Polacy coraz więcej i chętniej wydają na rozrywkę. To duże wydatki w stosunku do możliwości finansowych wielu Polaków. Konsumenci pomimo trudniejszej sytuacji na rynku nie chcą rezygnować np. z zakupu nowego telefonu komórkowego, czy wyjazdów urlopowych, a tym samym mniej wydają na potrzeby, które były dotychczas podstawowe, np. żywność. Widać, że tryb życia Polaków zmienia się, że wydatki na żywność w koszyku zakupowym Polaka stanowią coraz mniejszy udział, w porównaniu do nowych potrzeb, które w tej chwili się rozwijają.

Czy już widać symptomy odbicia na rynku? Czy handel nadal sunie po przysłowiowym dnie?

Spadki w sprzedaży się kończą, jednak odbicie rynku jest ciągle bardzo niepewne. Część akcji promocyjnych cieszy się bardzo pozytywnym odzewem konsumentów, ale muszą one być bardzo mocne. Kiedy działy w sklepie sprzedają w normalnym trybie bez wspomagania obniżkami, to trzymają poziom, ale bez rewelacji i bez znacznego odbicia.

więcej informacji:

Jean-Philippe Magré RSS ALERT    /    E.Leclerc RSS ALERT    /    hipermarkety E.Leclerc RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!