Intermarche mierzy się z rosnącymi kosztami energii

Rachunki za energię elektryczną stale rosną. Jest to wyzwanie między innymi dla sieci handlowych, które szukają różnorodnych rozwiązań, aby ograniczyć koszty.

- Problemy związane ze wzrostem cen gazu i prądu oraz ich stałą dostępnością są kolejnym wyzwaniem dla branży. Po pandemii, inflacji i niejednolitych zmianach przepisów, teraz mierzymy się z rosnącymi kosztami nie tylko energii. Sytuacja staje się wyjątkowo trudna, a dla wielu przedsiębiorstw może okazać się krytyczna - mówi w rozmowie z serwisem portalspzywczy.pl Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché.

- W Grupie Muszkieterów prowadzimy działania, które mają na celu możliwie jak największe ograniczenie kosztów - podkreśla Tomasz Walczak.

- Funkcjonowanie sieci Intermarché jest oparte o spółki prowadzone przez polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy w zależności od sytuacji i lokalnych możliwości prowadzą różnorodne działania ograniczające zużycie prądu. Są to na przykład przebudowa stref chłodniczych w ekspozycje zamknięte, oszczędzające energię, czy instalacja fotowoltaiki tam, gdzie jest to możliwe - tłumaczy.

Intermarche optymalizuje asortyment

 - Na poziomie centralnym stale prowadzone są prace nad optymalizacją naszego asortymentu, tak aby ograniczyć poziom kosztów zarówno w sklepach, jak i logistyce. Franczyzobiorcy to DNA naszej grupy, dlatego mogą liczyć na wsparcie centrali we wszystkich obszarach swojej działalności - informuje.

Dyrektor podkreśla, że celem sieci Intermarché jest, by pomimo wzrastającej inflacji, dostarczać klientom wybór produktów z naciskiem na kategorie świeże w niskich cenach.

***

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Więcej o sieciach handlowych i rosnących kosztach:

Prąd i gaz coraz droższe. Lidl ma na to swój sposób 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl


Największa konferencja poświęcona sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce 7-8 listopada 2022 • Warszawa • Hotel Sheraton Grand Warsaw

Zarejestruj się!