XI FRSiH: Marka własna wyróżnikiem sieci handlowych, które już wyznaczają trendy
- Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
- Data: 06-11-2018, 13:42

- Popularność marek własnych na rynku w Polsce i w Europie rośnie. W 2017 roku w Polsce odnotowano około 30-procentowy udział marek własnych i to nie są już produkty o niskiej jakości, a sieci handlowe jak najbardziej wyznaczają trendy na rynku polskim – mówił Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska.
- Dziś marka własna może być silnym wyróżnikiem sieci – dodał Robert Kremser, dyrektor ds. rozwoju Bisnode Polska.
Z kolei Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy analitycznej Mintel podkreślała, że marka własna jest już bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych i marki własne trzeba już traktować jako pełnoprawnych kreatorów rynku.
Dodała, że różnica między produktem markowym, a produktem pod marką własną jest już mało zauważalna. Wskazała, że na wielu rynkach w Europie Zachodniej marka własna osiągnęła poziom dojrzałości. - To co robią duże sieci handlowe wychodzi już poza granice samego sklepu. Prowadzona jest działalność związana z podnoszeniem poziomu jakości – podkreślała Honorata Jarocka.
Marki własne starają się też podążać za tym co robią gracze markowi, a czasami nawet szybciej reagują i dostosowują się do trendów konsumenckich niż gracze markowi.
Arleta Sobierajczyk, market research and consumer insights senior manager z Jeronimo Martins Polska wskazała zaś, że w jej odczuciu marki własne już dawno odeszły od tego, że robione są produkty o mniejszej gramaturze. - Może kiedyś tak było, że marki własne były kopią produktu markowego, ale teraz na pewno chcemy i zależy nam na tym, żeby marki własne były doceniane przez klientów - dodała.
Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika podkreślał natomiast, że jego firma cały czas pracuje nad tym, aby dopasowywać swoje produkty pod marka własną do potrzeb konsumentów.
Podobnie uważa Waldemar Gawłowski. - Konsument jest coraz bardziej wymagający i trzeba szybko reagować na wymagania konsumentów – mówił.
Honorata Jarocka mówiła też, że dla wielu konsumentów to nie jest już takie proste, żeby odróżnić produkt markowy od marki własnej, co pokazuje, że granice się zamazują.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Inflacja ograniczy asortyment żywności w sieciach?
-
Rosyjski hard dyskont nie przekonał Polaków? Mere likwiduje sklepy
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Biedronka inwestuje w panele fotowoltaiczne
-
Jak rozwija się polski rynek dóbr luksusowych?
-
Buty i ubrania, czyli Biedronka idzie w ślad za Lidlem
-
Akcesoria i gry logiczne dla psów w Lidlu. Światowy Dzień Psa
-
Prezes Netto: Klienci szukają taniej żywności
-
Lidl rozszerza sieć o kolejne dwa sklepy
-
tylko u nas
Dyskryminacja w Kauflandzie? Sieć tłumaczy się po kontroli PIP
-
Euro Sklep kończy 25 lat
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)