Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

XI FRSiH: Marka własna wyróżnikiem sieci handlowych, które już wyznaczają trendy

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2018, 13:42
Marka własna może być wyróżnikiem sieci handlowych, które już zaczęły wyznaczać trendy w tym obszarze – mówili uczestnicy debaty „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
XI FRSiH: Marka własna wyróżnikiem sieci handlowych, które już wyznaczają trendy
Od lewej: prowadząca debatę Olimpia Wolf, prelegenci: Waldemar Gawłowski, Honorata Jarocka, Robert Kremser, Paweł Skrzypczak, Arleta Sobierajczyk fot. PTWP

- Popularność marek własnych na rynku w Polsce i w Europie rośnie. W 2017 roku w Polsce odnotowano około 30-procentowy udział marek własnych i to nie są już produkty o niskiej jakości, a sieci handlowe jak najbardziej wyznaczają trendy na rynku polskim – mówił Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska.

- Dziś marka własna może być silnym wyróżnikiem sieci – dodał Robert Kremser,  dyrektor ds. rozwoju Bisnode Polska.

Z kolei Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy analitycznej Mintel podkreślała, że marka własna jest już bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych i marki własne trzeba już traktować jako pełnoprawnych kreatorów rynku.

Dodała, że różnica między produktem markowym, a produktem pod marką własną jest już mało zauważalna. Wskazała, że na wielu rynkach w Europie Zachodniej marka własna osiągnęła poziom dojrzałości. - To co robią duże sieci handlowe wychodzi już poza granice samego sklepu. Prowadzona jest działalność związana z podnoszeniem poziomu jakości – podkreślała Honorata Jarocka.

Marki własne starają się też podążać za tym co robią gracze markowi, a czasami nawet szybciej reagują i dostosowują się do trendów konsumenckich niż gracze markowi.

Arleta Sobierajczyk, market research and consumer insights senior manager z Jeronimo Martins Polska wskazała zaś, że w jej odczuciu marki własne już dawno odeszły od tego, że robione są produkty o mniejszej gramaturze. - Może kiedyś tak było, że marki własne były kopią produktu markowego, ale teraz na pewno chcemy i zależy nam na tym, żeby marki własne były doceniane przez klientów - dodała.

Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika podkreślał natomiast, że jego firma cały czas pracuje nad tym, aby dopasowywać swoje produkty pod marka własną do potrzeb konsumentów.

Podobnie uważa Waldemar Gawłowski. - Konsument jest coraz bardziej wymagający i trzeba szybko reagować na wymagania konsumentów – mówił.

Honorata Jarocka mówiła też, że dla wielu konsumentów to nie jest już takie proste, żeby odróżnić produkt markowy od marki własnej, co  pokazuje, że granice się zamazują.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!