Z jakimi problemami mierzą się szybko rosnące e-sklepy?
Z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode wynika, że w Polsce na koniec 2018 roku zarejestrowanych było niemal 31 tys. sklepów internetowych. Z jakimi problemami muszą zmierzyć się szybko rosnące e-sklepy w Polsce i na czym najczęściej się potykają w drodze do sukcesu?

Problemy z automatyzacją obsługi klienta i logistyki oraz zatrudnianie nowych osób
Źle pojęta automatyzacja polega na utrudnianiu kontaktu klienta z obsługą sklepu, zniechęcaniu do tego kontaktu oraz ograniczaniu dostępu do informacji. Z tym wciąż najczęściej kojarzy się automatyzacja wielu menadżerom e-commerce’u. Dobrze pojęta ma dawać ergonomiczny, intuicyjny dostęp do informacji, tak aby rozmowa z konsultantem nie była konieczna. Gdy jest, dostęp ma być łatwy, przyjemny i rozwiązywać problem od ręki. W szybko rosnących e-commerce’ach naturalną ścieżką rozwoju i zwiększania ruchu, sprzedaży i liczby klientów jest zatrudnianie nowych osób do obsługi klienta oraz obsługi logistycznej. To jednak ślepa uliczka, która naraża e-commerce’y na bardzo wysokie koszty zatrudniania i utrzymywania nowych ludzi.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Problemy z wyborem i działaniem systemu
Tu problemów jest co najmniej kilka. Chodzi o sprawność systemu w warunkach rosnącego ruchu, liczby danych, chwilowych peaków sprzedaży, wejść na stronę etc. Chodzi też o stabilność, czasy reakcji oraz bezpieczeństwo danych.
Problemem zwykle jest zbyt prosty system nienadążający za rozwojem automatyzacji, omnichannelingu i standardów w nowoczesnej sprzedaży online, ale często również spotkać można systemy przewymiarowane, zbyt duże zasoby serwerów, niepotrzebne funkcjonalności, które jedynie utrudniają codzienną obsługę systemu i sklepu przez pracowników. Słowo klucz to skalowalność.
Więcej w dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.