Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Z okazji Dnia Kobiet o potencjale marek dla kobiet

Z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet postanowiliśmy zgłębić temat marek dla kobiet. W sektorze spożywczym to temat dość nieoczywisty i jeszcze niezbyt rozwinięty. Marki dla kobiet mają jednak potencjał, choć producenci niezbyt chętnie sięgają po tego typu przekaz do konsumentów. A to błąd.

Z okazji Dnia Kobiet o potencjale marek dla kobiet
Marki dla kobiet mają potencjał rozwoju fot. unsplash / canva

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 05-03-2020, 16:23

- Produkty otwarcie lub pośrednio adresowane odpowiednio do kobiet lub mężczyzn nie są niczym nowym w kategorii żywności i napojów. Bezpośrednie oświadczenia produktowe stosowane są jednak stosunkowo rzadko. Patrząc na dane z Globalnej Bazy Nowych Produktów firmy Mintel (Global New Products Database/GNPD), w ciągu pięciu lat do grudnia 2019, udział nowości spożywczych pozycjonowanych na opakowaniu jako ‘dla kobiet’ (w tym produkty dla dziewczynek) w skali globalnej kształtował się na poziomie niższym niż 1 proc. - mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

- Najwięcej takich produktów pojawiło się w kategorii płatków śniadaniowych do jedzenia na zimno, batonów przekąskowych oraz słodkich ciastek. Powszechniejsze są alternatywne zabiegi marketingowe, takie jak na przykład dedykowane projekty opakowań, gra kolorami, język komunikacji oraz/lub nawiązania do zdrowej diety, aktywności fizycznej czy odchudzania. Jednym z przykładów produktów adresowanych do kobiet z rynku polskiego są płatki OneDayMore – Musli Kobiece, promowane jako: ‘musli idealnie wymyślone dla kobiet’ – dodaje.

Pełną analizę na temat marek dla kobiet pt. "Marki dla kobiet - ukryty potencjał" można przeczytać w Strefie Premium.  

Honorata Jarocka podkreśla, że analizując rynek w skali globalnej i spoglądając na zmieniające się potrzeby i priorytety konsumentów, zauważa się jednak wzrost zainteresowania ideą neutralności w odniesieniu do "marketingu płci" - szczególnie, gdy mówimy o docieraniu do młodszych konsumentów.

- Idea ta nie niesie ze sobą ryzyka izolowania pewnej grupy odbiorców, a tym samym umożliwia dotarcie z danym konceptem produktowym do szerszego grona. Wartą uwagi strategią może stać się zatem kładzenie większego nacisku na konkretne benefity produktowe i funkcjonalności. Na przykład, produkty ułatwiające kontrolę wagi czy oferujące wzmocnione uczucie sytości mogą być tak samo atrakcyjne dla kobiet, jak i mężczyzn. Według danych Mintel, 56% kobiet w Polsce chciałoby, aby ich codzienna dieta wspomagała ich starania, aby osiągnąć wymarzoną wagę lub utrzymać zdrową wagę. Wśród mężczyzn odsetek odpowiedzi twierdzących również był wysoki, osiągając 43 proc. - mówi analityk firmy Mintel.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

marki dla kobiet RSS ALERT    /    produkty dla kobiet RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Beata Ptaszyńska-Jedynak RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Marcin Cyganiak RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Rafał Krauze RSS ALERT    /    Territory Influence Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.26.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!