Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Za 5-6 lat sieci franczyzowe Eurocashu będą zrzeszały 17 tys. sklepów

- Dotychczasowe tempo rozwoju sieci Delikatesy Centrum oscylowało w granicach 80-120 nowo otwieranych sklepów rocznie. Spółka planuje znaczące przyspieszenie tempa nowych otwarć w perspektywie 2-3 lat, do 250 sklepów rocznie. (...) w 2016 łączna liczba sklepów Delikatesy Centrum sięgnie prawie 1,5 tys. placówek - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk w Banku Espirito Santo.
  • Autor: Paweł Jachowski; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-01-2014, 13:02
Za 5-6 lat sieci franczyzowe Eurocashu będą zrzeszały 17 tys. sklepów
Maria Mickiewicz, analityk w Espirito Santo

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wiele sieci w ramach Grupy Eurocash jest zmuszonych do konkurowania ze sobą. Czy kanibalizacja sklepów sieci Lewiatan, ABC, Euro Sklep, Gama, Groszek i Delikatesy Centrum to duży problem? Czy pozyskanie kolejnych szyldów może spowodować, że Eurocash dla samego siebie stanie się pewnego rodzaju ograniczeniem rozwoju?

Ciężko przytoczyć konkretne liczby, jeśli chodzi o kanibalizację. Z pewnością jest to zjawisko, które dotyczyć może każdego detalisty, który osiągnie odpowiednią skalę działania i będzie otwierał kolejne sklepy na obszarze oddziaływania już istniejących sklepów własnych. Dopóki jednak stopień kanibalizacji jest niewielki, to z pewnością lepiej jest kanibalizować własnym sklepem, niż wpuścić bezpośrednią konkurencję. Podobnie wygląda sytuacja, jeśli mówimy o hurtowniku i sklepie franczyzowym. Na tym etapie nie wydaje mi się, aby kanibalizacja mogła być znaczącą barierą rozwoju dla Eurocash.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • piękny iberyjczyk 2014-01-10 15:39:57

    Sklepy już po Tradisie posmakowały "nowej jakości" Eurocashu i chętnie acz pomału się przesiądą do innego małego dystrybutora. Pomaleńku. A co się tyczy otwarć Delikatesów , będzie to nic innego jak oferowanie lepszych warunków Groszkom, Eurosklepom i Lewiatnom w zamian za przystąpenie do DC i robić na niskiej marży i pełnia kontroli przez portugalczyków. Jaki operator taka sieć...nie dziwi nic. Taka prawda pani anakityk . Moze pani takie rzeczy przytoczyć , wówczas ludzie uwierzą a nie w w.w pierdoły.

    Odpowiedz
  • decak 2014-01-10 17:02:04

    Twarda franczyza dla Eurocashu w postaci Delikatesów Centrum to kura znosząca złote jaja. Pełna lojalność zakupowa ,pewny obrót . A co w zamian . No niewiele oprócz marnych gazetek z nietrafionymi produktami i megaloterii dla wszystkich. Ceny zakupu znacznie gorsze od pozostałych operatorów na rynku hurtowym. Wyniki finansowe DC to jeden wielki dramat , masa zamknięć placówek lub zmiany właściciela bo poprzedni splajtował. Nawet najmocniejsi nie wytrzymują . Uciekać też się nie da bo umowy wieloletnie i olbrzymie kary finansowe za ich zerwanie .

    Odpowiedz
  • bz 2014-01-11 20:25:33

    Bzdura

    Odpowiedz
  • mariani 2014-01-14 20:17:48

    Beda miec 30tys sklepów powodzenia hehehe,kolezanka bajeczki pisze

    Odpowiedz
  • ja 2014-01-16 23:41:00

    Ty mądralińska ,za 8 lat się będą rozchodzić !!!!

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!