Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Żabka i Żywiec Zdrój ruszają z EKOmatami

Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – stworzonych specjalnie dla nich automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu.

Żabka i Żywiec Zdrój ruszają z EKOmatami
Żabka i Żywiec Zdrój ruszają z EKOmatami, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-12-2020, 10:48

Zmiana sposobu wykorzystywania tworzyw sztucznych i zamknięcie ich obiegu tak, aby krążyły w gospodarce i możliwe było ograniczenie produkcji nowych, jest jednym z największych wyzwań ekologicznych współczesnego świata. Aby stawić mu czoła, Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych.

Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – stworzonych specjalnie dla nich automatów umożliwiających selektywną zbiórkę opakowań po napojach z plastiku i metalu. Pierwsze urządzenia staną jeszcze w tym roku przy wybranych sklepach Żabka w Poznaniu i Warszawie. Zebrany surowiec posłuży do stworzenia nowych butelek. 

EKOmaty to innowacyjne rozwiązanie, które w obszarze ekologii wdraża sieć Żabka razem z firmą Żywiec Zdrój.  Do końca I kwartału 2021 r. będzie ich łącznie 15. Klienci, którzy oddadzą plastikowe i metalowe opakowania po napojach do EKOmatów umieszczonych przy sklepach Żabka, mogą liczyć na dodatkowe punkty lojalnościowe w aplikacji żappka. Za każde wrzucone opakowanie otrzymają 10 żappsów. 

– Żabka kontynuuje działania w zakresie odpowiedzialności społecznej, podejmując kolejne kroki, mające na celu ochronę środowiska naturalnego i zwiększanie świadomości klientów w tym zakresie. Od początku roku systematycznie wprowadzamy na opakowaniach produktów marki własnej oznaczenia informujące, jak właściwie segregować zużyte opakowania. Dodatkowo 100% opakowań wody i napojów marek własnych w Żabce stworzonych jest z przyjaznego środowisku materiału rPET – mówi Tomasz Suchański Prezes Zarządu Żabka Polska. 

– W naszych sklepach na warszawskiej Pradze, wspólnie z klientami i franczyzobiorcami, testujemy działanie gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki własnej wody OD NOWA. Teraz łączymy siły z naszym partnerem Żywiec Zdrój, by jeszcze skuteczniej promować recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Zachęcamy naszych klientów do oddawania pustych butelek i puszek oraz wspólnego odkrywania, jak wielkie znaczenie mają małe kroki podejmowane przez nas na co dzień –  apeluje Tomasz Suchański.

więcej informacji:

Żabka RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Ekomaty RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!