Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Żabka może przejmować producentów przekąsek i napojów

- Żabka Future nie powstała po to, by pasywnie obserwować rzeczywistość. Jeśli, po przejęciu Maczfitu, miałoby dochodzić do akwizycji producentów, stawiałbym na obszar przekąsek, dań gotowych oraz napojów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon.

Żabka może przejmować producentów przekąsek i napojów
Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon wskazuje, że Żabka może przejmować producentów żywności. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 10-03-2021, 11:43

8 marca 2021 roku Żabka Polska ogłosiła przejęcie firmy Maczfit. Żabka zostanie większościowym udziałowcem firmy, ze wsparciem Macieja Lubiaka - twórcy Maczfitu - w roli prezesa.

Tomasz Stamirowski przyznaje, że transakcja nie była dla niego zaskoczeniem.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Maczfit był w regularnym procesie poszukiwania inwestora od września 2020 roku. Z kolei Żabka w lutym ogłosiła zmiany organizacyjne i utworzenie Żabka Future - odpowiedzialnej między innymi za wyszukiwanie nowych biznesów - dodaje.

W ocenie naszego rozmówcy z perspektywy Żabki to krok do w kierunku dalszej dywersyfikacji i rozwoju w rynku convenience.

- Po udanej ekspansji rynkowej mierzonej ilością sklepów, Żabka realizuje strategię wzrostu wartości przez optymalizowanie marży. Jednocześnie poprzez wykorzystanie bazy klientów firmy Maczfit, na pewno jest to dla Żabki krok w rozwoju kanału D2C (Direct to Customer), który będzie zdobywał coraz większą popularność. Z kolei dla Maczfitu to dotarcie do szerszego grona klientów, lepsze zaplecze finansowe i nowy kanał dystrybucji, choć w wypadku tej firmy o transakcji decydowały warunki oferty dla sprzedającego pakiet głównego właściciela - dodaje.

Rynek cateringu w Polsce - nie wszyscy stracili

Stamirowski zauważa, że rynek cateringu jest bardzo różnorodną kategorią rynku spożywczego.

- Dotyczy zarówno zbiorowego żywienia w szkołach, urzędach, fabrykach oraz biurach. Te segmenty na pewno zostały mocno dotknięte przez kolejne obostrzenia i restrykcje wynikający z przyjętej strategii walki z Covid-19. Maczfit jest liderem w specyficznym obszarze cateringu, jakim jest tzw. dieta pudełkowa. Praca i nauka z domu, ograniczenia w możliwości korzystania z ofert restauracji przełożyły się z pewnością na większe zainteresowanie tym obszarem i spółka, w odróżnieniu do innych firm z branży cateringowej, jest raczej beneficjentem niż ofiarą pandemii - mówi.

Partner zarządzający Funduszu Avallon wskazuje, że transakcje takie jak Żabki i Maczfitu w naturalny sposób przyciągają zainteresowanie innych graczy obszarem cateringu dietetycznego.

- Nie można wykluczyć, że będą kolejne transakcje, aczkolwiek obecność lidera wspieranego przez Żabkę, może niektórych zniechęcić. Trzeba też pamiętać, że w tych obszarach można zdobyć dobrą pozycję lokalną, natomiast zupełnie czym innym jest budowa skali w całym kraju. To duże wyzwania co do zaplecza produkcyjnego oraz logistyki - mówi.

Maczfit zaostrzy apetyt Żabki?

więcej informacji:

Tomasz Stamirowski RSS ALERT    /    Avallon RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    Maczfit RSS ALERT    /    rynek cateringu RSS ALERT    /    diety pudełkowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.231.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!