• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Żabka na EEC: Obecnie convenience oznacza klienta w centrum uwagi

Słowo wygoda zupełnie zmieniło swoje znaczenie. Obecnie wygoda polega na tym, że klient chce być traktowany indywidualnie, że cała oferta jest skierowana do niego tak, iż czuje się w centrum uwagi – mówił Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska, podczas debaty Handel na nowo.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-09-2021, 16:13
Żabka na EEC: Obecnie convenience oznacza klienta w centrum uwagi
becnie wygoda polega na tym, że klient chce być traktowany indywidualnie, że cała oferta jest skierowana do niego tak, iż czuje się w centrum uwagi – mówił Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska, podczas debaty Handel na nowo. / fot. materiały prasowe

Przypomniał, że aplikacja Żabki ma 6 mln użytkowników. - Dzięki temu wiemy o klientach bardzo dużo i jesteśmy w stanie im zaproponować rozwiązania indywidualne. Np. proponujemy piwo w momencie, kiedy klient ogląda mecz. Możemy komunikować się bezpośrednio z klientem, to nie jest możliwe nawet przez Facebooka – mówił Tomasz Suchański.

- Przez wiele lat mówiliśmy o wygodzie i staraliśmy się być coraz bliżej klientów. Dalej to robimy, w tym roku otworzymy 1100 sklepów, w zeszłym roku otworzyliśmy 1000. Jednak słowo wygoda zupełnie zmieniło swoje znaczenie – dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak tłumaczył, to właśnie informacje o konsumentach są podstawowym zapleczem, bez którego działalność w e-commerce nie odniesie sukcesu.

- Wiele firm wchodziło w e-commerce na fali popularności tego kanału sprzedaży, ale bez zaplecza informacyjnego to nie było dobre rozwiązanie. Do dzisiaj mówi się, że e-commerce nie jest rentowny. To nieprawda, e-commerce jest rentowny, tylko trzeba zacząć od tego by wiedzieć o swoich klientach wszystko - mówił.

- Kiedy wchodziliśmy w transformację cyfrową powiedzieliśmy sobie: tu nie chodzi o sprzedaż, ale o klienta, o punkt kontaktu z nim. Tym punktem kontaktu nie jest już ekran telewizora, ale ekran telefonu – dodał.

Wykorzystując informacje o klientach Żabka tworzy ekosystem, w którym poszczególne elementy ze sobą współpracują. - Stąd połączenie z Dietly, z Maczfitem – tłumaczył.

Zdradził, ze w 2016  roku, kiedy sieć Żabka postanowiła zmienić kierunek rozwoju, zarząd spółki postawił na zaspokojenie potrzeby wygodnego i szybkiego kateringu.

- Postanowiliśmy, że chcemy odpowiedzieć na potrzebę „jestem głodny, spragniony”. To znaczyło, że musimy być wszędzie. Stąd zaczęła się ekspansja, chcieliśmy mieć jak najwięcej sklepów. Weszliśmy w platformę komunikacyjną, stawiamy sklepy kontenerowe np. nad morzem, sklepy nano. Jesteśmy tam, gdzie jest klient – opowiadał.

Tomasz Suchański poruszył także temat odpowiedzialności klimatycznej.

- Duże sieci jak nasza muszą wskazywać drogę ku ekologii, bo jak nie my to kto. To my mamy 400 dostawców, na których mamy wpływ i 2 mln klientów codziennie, na których też mamy wpływ – tłumaczył prezes Żabki.

- To my wprowadzamy na rynek marki, które są w opakowaniach plastikowych i to naszą odpowiedzialnością jest by zebrać ten plastik. W tym roku zebraliśmy cały plastik, który wprowadziliśmy na rynek w ramach naszych marek własnych – powiedział.

Przypomniał, że Żabka wprowadziła na rynek markę Plant Hunter, w 100 proc. roślinną, która wpisuje się nie tyle w trend wegański, ale roślinny, jest dla ludzi którym zależy by nie jeść mięsa ze względu na środowisko.

- Nie chodzi o to by mieć mniejsze zyski. Naszą odpowiedzialnością jest to, by połączyć ekologię z ekonomiką. Naszym zadaniem jest, by oprócz pokazywania wyników, pokazywać jaki jest nasz wpływ na środowisko. Jeśli my to pokażemy, być może inne firmy zrobią za nami – powiedział Tomasz Suchański.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!