Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Żabka na EEC Online: Firmy handlowe muszą być elastyczne i pozbyć się swoich „kotwic”

Po początkowym etapie walki z koronawirusem, powoli przechodzimy do etapu „nowej normalności”. W tej sytuacji kluczowe dla biznesu, w tym także dla sieci handlowych, są trzy kwestie: elastyczność, transformacja cyfrowa oraz społeczna odpowiedzialność - mówił podczas EEC Online Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Żabka na EEC Online: Firmy handlowe muszą być elastyczne i pozbyć się swoich „kotwic”
Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 18-05-2020, 12:52

- Mamy już 65 dzień epidemii koronawirusa w Polsce. Mówi się, że pandemia wpłynie in minus na światową gospodarkę na około 10-15 proc. To więcej niż w czasach wielkiego kryzysu w latach 20-tych XX wieku. To oznacza, że kryzys ma ogromny wpływ na nas wszystkich, dotyka wszystkie kraje i każdą branżę, wszystkich ludzi. Musimy się przygotować także na to, że będą zachodzić znaczące zmiany w zachowaniach klientów – mówił Tomasz Suchański podczas debaty "Nowa gospodarka, nowy świat", która odbyła się 18 maja w ramach EEC Online.

Jego zdaniem, największe problemy będą miały firmy tam, gdzie są duże skupiska ludzi i gdzie są ograniczenia pod względem przestrzeni, na której ludzie mogą przebywać. – Tam biznesy będą musiały znaleźć nową formułę swego funkcjonowania. Jak np. kina, które wirus dotknął w ogromnym stopniu - wiele z nich musiało przenieść się do sieci na platformy takie jak Netflix. Każdy biznes musi teraz przeformułować swoje funkcjonowanie. Spojrzeć na bazę klientów, którą obsługuje i zastanowić się, jak ta sytuacja zmieni ich zachowania. To dotyczy także naszych firm – mówił prezes Żabka Polska.

- Kończy się już etap walki „romantycznej”, gdzie chodziło o podstawowe zabezpieczenie przed koronawirusem w życiu codziennym (maseczki, płyny do dezynfekcji, wsparcie szpitali przez firmy). Dziś przechodzimy z koronawirusem do względnej normalności i zastanawiamy się jak przeciwdziałać ekonomicznym skutkom wirusa w przedsiębiorstwach. To wymaga od nas zupełnie innego spojrzenia na biznes. Kluczowym słowem dla biznesu jest teraz elastyczność. Firmy muszą pozbyć się wszelkich „kotwic” i przestawić się z celów długookresowych na krótkookresowe - dodał.

Druga sprawa to transformacja cyfrowa. - Koronawirus spowoduje, że procesy, które wcześniej były rozłożone na lata, znacząco przyspieszą i będzie to kwestia miesięcy o ile nie tygodni: e-commerce, click&collect, home delivery – towszystko co branża spożywcza zaczyna już wdrażać i znacząco przyspiesza te działania – mówił Tomasz Suchański.

- Trzecia rzecz bardzo istotna to społeczna odpowiedzialność biznesu. Jeśli do tej pory ktoś o tym nie myślał, to taraz jest to słowo – klucz. Trzeba zastanowić się, jaką odpowiedzialność ma biznes w stosunku do społeczeństwa i kraju w którym funkcjonuje? - podsumowuje na EEC Online Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Program EEC Online (18-20 maja) obejmuje blisko 20 zróżnicowanych bloków tematycznych pokazujących pełne spektrum problemów gospodarczych i społecznych czasu pandemii. Debaty online, rozmowy na żywo, porady ekspertów, profesjonalne studio kongresowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Suchański RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Żabka Polska RSS ALERT    /    EEC RSS ALERT    /    EEC2020 RSS ALERT    /    EEC Online RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!