• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Żabka rośnie na rynku convenience

Mimo, że rok 2014 jeszcze się nie skończył, to jednak już można uznać, że był dość obfity pod względem przejęć w handlu detalicznym. Jedną z najaktywniejszych spółek na rynku przejęć jest obecnie Żabka Polska.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 22-08-2014, 12:10
Żabka rośnie na rynku convenience
Żabka zwiększa udziały na rynku convenience

15 lipca sieć złożyła do UOKiK-u wniosek ws. przejęcia kontroli nad firmą Kefirek z Krakowa. Liczby przejmowanych placówek nie podano, ale nieoficjalnie mówi się o 30 obiektach działających na terenie Krakowa. W przejętych placówkach powstaną sklepy Żabka i Freshmarket. W ciągu najbliższych 4 lat firma ma zamiar otworzyć 2 tysiące nowych sklepów, z czego 600 w 2014 roku.

Firma przejęła lokalizacje po rzeszowskiej Jedynce, która ogłosiła upadłość. Niestety sieć nie ujawnia o ile sklepów chodzi. Nie komentuje również, czy sklepy po Jedynce zyskają logo Żabki czy Freshmarketu. Spółka niedawno ogłosiła jednak zamiar połączenia ze spółką Skytrac Poland z siedzibą w Rzeszowie. Jak informował w kwietniu br. portal nowiny24.pl, spółka Skytrac miała przejąć siedem lokalizacji po rzeszowskiej sieci sklepów Jedynka, która ogłosiła upadłość. Jedynka miała ok. 25 placówek.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponadto można zauważyć, że niektóre ze sklepów Freshmarket zmieniają logo. Jak niedawno pisaliśmy, dwa z umiejscowionych na Woli sklepów Freshmarket (przy Al. Solidarności oraz przy ul. Żelaznej 67) zmieniają szyld na Żabka. Sklep przy Al. Solidarności nie działał od lipca, teraz trwa tam zmiana aranżacji i szyldu przed otwarciem. Podobnie jak w lokalu przy Żelaznej, który płynnie przechodzi od jednego do drugiego szyldu. Czy to początek większego rebrandingu i zmian w portfolio spółki?

W dzielnicy Wola działa 26 sklepów należących do Żabka Polska: 15 z nich to placówki z logo Żabka, a 11 kolejnych to sklepy Freshmarket. Ostatnio informowaliśmy, że w Al. Jana Pawła II w biurowcu Atrium otwiera się kolejna Żabka. Miesiąc wcześniej w sąsiednim budynku Atrium uruchomiony został sklep sieci Freshmarket.

W ubiegłym roku firma otworzyła 460 lokalizacji Żabka i Freshmarket oraz przejęła pięć sieci detalicznych: Społem Zabrze, Dobry Wybór, Agap, Torg, PS Food.

Przypomnijmy, firma wypracowała w 2013 r. 4,1 mld zł przychodów z działalności kontynuowanej w porównaniu do 3,3 mld zł w 2012 roku. Zysk z działalności operacyjnej to 102,3 mln zł (90,2 mln zł zysku w 2012 r.). Strata brutto wyniosła 55,3 mln zł w porównaniu do 19,2 mln zł zysku za 2012 rok. Strata netto z działalności kontynuowanej jak i za okres obrotowy wyniosła 58,9 mln zł w porównaniu do 14,4 mln zł zysku w 2012 roku.

Żabka Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!