Według badania „Świat Posiłków” zrealizowanego w 2018 r. przez IQS (na zlecenie Żabki), 39% badanych jada na śniadanie kanapki. Kanapka jest także najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym. Sięga po nią 3 miliony zbadanych przez Kantar TNS w 2017 r. na zlecenie sieci. Na pierwszy posiłek Polacy jedzą zwykle pieczywo z dodatkami w postaci wędlin, żółtego sera lub nabiału.

Dlatego też, odpowiadając na preferencje konsumentów, jako pierwsza sieć w Polsce, wprowadza gotowe zestawy śniadaniowe, które jednocześnie uwzględniają ulubione produkty Polaków. Wszystkie bazują na wypiekanym na miejscu w sklepie pieczywie zgodnie z hasłem „Dobrze wypieczone na śniadanie”.

Wśród gotowych propozycji znalazły się:

·       dwie bułki pszenne wraz z serem gouda Mlekovita 100 g
·       dwie bułki z dynią oraz serek wiejski ze szczypiorkiem Piątnica 150 g
·       dwie bułki pszenne i szyneczka z kurczakiem Morliny 50g
·       dwie bułki grahamki z salami pepperoni Bell 60g
·       bagietka w stylu hiszpańskim oraz kiełbasa żywiecka z pieprzem 50g

Sieć Żabka zaprosiła do projektu czołowe polskie marki na rynku, a świeże pieczywo odpiekane jest codziennie. Cena każdego zestawu wynosi 3 zł.

– Polacy od lat najchętniej na śniadanie spożywają kanapki, zwykle te klasyczne – bułki lub chleb z dodatkami. Są one tak popularne w naszym kraju, że wiele osób spożywa je także na drugie śniadanie oraz na lunch i kolację. Proponowane przez nas zestawy to świeże pieczywo oraz dodatek w postaci serka lub wędliny o małej gramaturze – podkreśla Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy, w firmie Żabka.

– Niezmiernie ważne jest, dla Mlekovity - firmy innowacyjnej  z wieloletnią tradycją, że wspólnie z Żabką, poprzez akcję śniadaniową możemy jeszcze lepiej spełniać oczekiwania konsumentów. W jej ramach proponujemy 2 milionom Polaków odwiedzających placówki Żabki każdego dnia, zdrowy polski nabiał w formie prostego i wygodnego  rozwiązania śniadaniowego – dodaje Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy  Mlekovita.

Polacy mocno cenią obecnie swój czas, dlatego – jak wynika z badania Kantar TNS dla Żabki – 34% z nas je śniadanie poza domem. W ciągu tygodnia pierwszy posiłek dnia spożywamy często w pracy, na uczelni czy w drodze do biura, szkoły albo na spotkanie. Osoby, które decydują się na śniadanie poza domem, stawiają przede wszystkim na szybkość zakupu i skonsumowania śniadania oraz wygodę (41% ankietowanych). Śniadanie kupowane są podczas drogi, w godzinach 7.00-9.00.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl