Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Logistyka i infrastruktura wobec zmian w łańcuchach dostaw • Transport kolejowy

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Żabka zamierza podwoić udziały w rynku sklepów małoformatowych w Polsce

Do spółki Żabka Polska należy już ponad 4 tys. sklepów Żabka i Freshmarket w Polsce. Udziały firmy w liczącym od 60 tys. do 80 tys. placówek (według różnych danych) rynku sklepów małoformatowych wynoszą obecnie ok. 5-6 proc. Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych spółki Żabka Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zapowiada, że docelowo udziały firmy w tym rynku wzrosną do poziomu dwucyfrowego.
  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2015, 10:58
Żabka zamierza podwoić udziały w rynku sklepów małoformatowych w Polsce
Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych Żabka Polska, Associate Director Mid Europa Partners (fot. Żabka)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wciąż są w Polsce obszary, o dużym potencjale otwarć, gdzie zagęszczenie sklepów Żabka pozostaje niewielkie. Zamierzamy stopniowo realizować działania ekspansyjne w tych regionach - mówi Blicharski. Spółka planuje utrzymanie zbliżonego tempa rozwoju do tego z ostatnich lat. Otwierać będzie ok. 500 sklepów rocznie.

Wiceprezes firmy podkreśla, że zarówno Żabka, jak i Freshmarket to relatywnie małe placówki, które nie potrzebują szczególnie dużej liczby klientów do tego, aby być rentowne. Oznacza to, że sklepów pod tymi szyldami nadal można otwierać stosunkowo dużo. Z doświadczeń spółki wynika, że zjawisko kanibalizacji sklepów przestaje zachodzić już wówczas, gdy odległość między poszczególnymi placówkami wyniesie kilkaset metrów. A kilkaset czy kilka tysięcy osób mieszkających w okolicy sklepu wystarcza do tego, aby sklep wychodził na plus.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ..I.. 2015-08-18 14:49:08

    Rothschildowie wiedzą, jak wyciągnąć kasę z kieszeni polaczków

    Odpowiedz
  • Michał 2015-08-20 13:58:41

    Nie łatwo będzie rozbudować sieć. Sztucznie pompowana obecnie sieć żabka )budowa poprzez przejęcie) kończy się fiaskiem. Przejęte sklepy to nie tylko towar to także ludzie - pracownicy. A Ci nie chcą za miskę ryżu pracować dla żydowskiego funduszu. Skończyły się czasy naiwnych i niedoinformowanych, których łatwo by było \"złapać\" na bycie przedsiębiorcą. Straty sieci rosnące z roku na rok dowodzą tego. Sieć musi liczyć się z tym że będzie się kurczyła, aż dojdzie do zamknięcia tych blaszaków z dnia na dzień ajenci porzucają ten pseudo-biznes. Nowych brak. Nie pomogą ogłoszenia wieszane na każdych drzwiach żabek, ogłaszanie nagrody za łeb nowego ajenta, ogłoszenia kłamliwe w prasie. Radzimy oddać towar do producenta, rozwiązać umowy z właścicielami lokali i do domu wracać a nie oszukiwać Polaków!

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!