Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Zakupowa przedświateczna gorączka szansą dla handlu

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów i szansa dla handlu na zwiększenie obrotów. Dlatego subindeks dla handlu na IV kwartał br., wedle wskazań „Barometru EFL”, wykazuje najlepszy wynik w aktualnym badaniu wśród wszystkich subindeksów dla monitorowanych branż. 

Wedle wskazań „Barometru EFL” na IV kwartał br. subindeks dla handlu wynosi 62,7 pkt., co w stosunku do poprzedniego odczytu stanowi wzrost o 4,8 pkt. i jest znacznie powyżej progu OR. Zarówno mikro, jak i mali i średni przedsiębiorcy spodziewają się zwiększenia sprzedaży (18,7 pkt., poprzednio 16,5 pkt.). Badani deklarują także większą skłonność do inwestycji (18,9 pkt.).

– Koniec roku to zwyczajowo dobry okres dla handlu – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL. – Okres świąteczno-noworoczny sprawia, że wzrasta wielkość konsumpcji prywatnej. Robimy większe zakupy spożywcze, żeby przygotować się do świąt, kupujemy upominki dla bliskich, a to wszystko napędza koniunkturę dla branży. Dlatego przedsiębiorcy z optymizmem patrzą na ostatni kwartał tego roku.

Poprawę koniunktury w handlu obserwować można już od kilku miesięcy. GUS informował, że w październiku odnotowano wzrost w sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 3,6 proc. W stosunku do września wzrost sprzedaży detalicznej wyniósł 4,7 proc. Wedle tego komunikatu największy wzrost odnotowano wśród firm handlujących samochodami, motocyklami i częściami oraz w podmiotach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi.

Koniunkturę tę napędza ogólny wzrost w polskiej gospodarce i coraz większa zasobność portfeli Polaków. Jak podał GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku kształtowały się poniżej poziomu sprzed roku. Do tego na rynku pracy utrzymały się pozytywne tendencje. Przeciętne zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw w październiku br. było nieco wyższe niż przed rokiem (o 1,1 proc.), a stopa bezrobocia rejestrowanego obniżyła się, zarówno w skali miesiąca jak i roku, i wyniosła 9,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel detaliczny RSS ALERT    /    zakupy przedświąteczne RSS ALERT    /    EFL RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!