Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Zakupy przedświąteczne: W jakich sklepach Polacy kupią żywność i prezenty?

Gdzie Polacy kupią przedświąteczną żywność oraz prezenty? Z badania Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016” wynika, że Polacy jako jedyni w Europie wybiorą się po żywność głównie do dyskontów. Na drugim miejscu są hipermarkety. Prezenty na święta Polacy kupią przede wszystkim w specjalistycznych sieciach sklepów.

Zakupy przedświąteczne: W jakich sklepach Polacy kupią żywność i prezenty?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-11-2016, 11:32

Z badania Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016” wynika, że dyskonty przyciągną na zakupy spożywcze jeszcze więcej klientów (o 11p.p.) niż rok temu. - Polska jest ewenementem pod względem popularności tego kanału – informują autorzy badania.

Jak wygląda ranking kanałów zakupu żywności przed świętami?

67 proc. respondentów wskazało na dyskonty, 57 proc. na hipermarkety, 48 proc. na tradycyjne sklepy (mięsne, cukiernie). 25 proc. badanych deklaruje zrobienie zakupów spożywczych w supermarketach, 7 proc. w sklepach internetowych, 7 proc. w punktach convenience (typu Żabka), a 6 proc. w luksusowych butikach (np. w sklepach z ekologiczną żywnością).

Prezenty kupujemy w sklepach specjalistycznych, ale wzrasta rola e-commerce

Polacy kupują prezenty przede wszystkim w specjalistycznych sieciach sklepów. Prezenty z kategorii „moda” kupują w tradycyjnych domach towarowych. Gdy jednak rozważają zakup multimediów, to stawiają na sklepy internetowe.

Z roku na rok w handlu rośnie rola e-commerce. Nie omija to również zakupów robionych z myślą o Bożym Narodzeniu. Analiza Deloitte pokazała, że aż 37 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty Polacy zostawią w tym roku w sklepach internetowych.

- To drugi najwyższy wynik spośród badanych krajów. Wyższy odsetek, bo aż 48 proc. uzyskały jedynie Niemcy. To oznacza, że każdy z nas średnio za prezenty zakupione w sieci zapłaci 42 euro” – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w Deloitte Digital.

Osiemnaście procent Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła trzeci wynik wśród analizowanych państw.

Do zakupów online najbardziej przekonuje nas dowolność pory, w której możemy je robić (79 proc.), jak również dostawa do domu (75 proc.). Z kolei za największą zaletę zakupów tradycyjnych uważamy możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (81 proc.), to, że swoje zakupy otrzymujemy od ręki (80 proc.) oraz ochrona danych osobowych (78 proc.).

„Połowa Polaków planuje robić bożonarodzeniowe zakupy również za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Jeśli sprzedawcy internetowi chcą zwiększać swój udział w handlu, to kluczem do sukcesu jest przekonanie klientów o bezpieczeństwie dokonywanych transakcji, szybkość dostawy i dostęp do indywidualnej porady” – mówi Wojciech Górniak.

więcej informacji:

prezenty świąteczne RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    zakupy przedświąteczne RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Wojciech Górniak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!