Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Zakupy przyszłości: Jak zmieniają się sklepy?

Obserwując branżę handlu detalicznego łatwo dojść do wniosku, że podejście do klientów uległo zmianie. Kupujący, choć zawsze byli kluczowym czynnikiem przy budowaniu strategii sprzedaży, nigdy nie byli tak świadomi podczas robienia zakupów jak dzisiaj - mówi Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska.

Zakupy przyszłości: Jak zmieniają się sklepy?
Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska. Fot, materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-07-2019, 11:01

- Przede wszystkim zwiększyły się oczekiwania klientów względem marek. Nie chodzi tylko o szeroki wachlarz produktów i korzystne ceny, ale również o udogodnienia oraz szybkość realizowanych usług. Właściciele sklepów muszą wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, aby utrzymać swoją pozycję na rynku - mówi Ewa Pytkowska, Sales Director Poland w Checkpoint Systems Polska.

- Większość sklepów stara dostosować się do zmieniających się preferencji i wymagań kupujących, ponieważ nie chcą ich stracić. Usprawnianie obsługi klienta i zapewnianie jak najlepszego poziomu na wszystkich etapach zakupowych zaczyna odgrywać wiodącą rolę w tworzeniu strategii sprzedaży sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Branża handlu detalicznego dużo inwestuje w rozwiązania usprawniające doświadczenia zakupowe klientów, począwszy od aranżacji powierzchni sprzedażowej po kompleksową obsługę w trakcie oraz po zakupach - tłumaczy ekspertka.

- W Polsce coraz szerzej wykorzystuje się technologie w budowaniu customer experience, jednak to dopiero początek. Na świecie funkcjonuje o wiele więcej rozwiązań pozwalających dostarczać konsumentom dobre doświadczenia zakupowe i budować z nimi trwałą i głęboką relację. Duże możliwości daje na przykład technologia RFID, wykorzystywana przy metkach czy koncepcja IoT (Internet Rzeczy), dzięki której możliwe jest gromadzenie i przetwarzanie danych służących do tworzenia profili behawioralnych klientów - dodaje.

Przypomina, że w raporcie firmy Colliers pt.: "Zakupy pełne wrażeń" przedstawiono innowacyjne rozwiązania poprawiające działanie sklepu. - Zaliczają się do nich m. in. wirtualne przymierzalnie, rozwinięte metody płatności, integracja systemów magazynowych, dostęp do opinii i właściwości w czasie rzeczywistym oraz spersonalizowane oferty. Jeżeli chodzi o ich zastosowanie w rzeczywistości, np. wirtualne przymierzalnie są w stanie dopasować inne produkty, które będą tworzyły idealną stylizację z jednym z wybranych przez nas elementem. Co więcej w takim miejscu można poprosić obsługę o doniesienie rzeczy bez opuszczania przymierzalni. Kolejnym udogodnieniem dla klientów jest możliwość zmiany oświetlenia w zależności od okoliczności do jakich ubranie ma pasować. Dzięki takim rozwiązaniom, jak w przypadku Checkpoint Systems, wieczorową suknię można zmierzyć w otoczeniu, które najlepiej odwzoruje rzeczywiste warunki - mówi Ewa Pytkowska.

więcej informacji:

Ewa Pytkowska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    Checkpoint Systems RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!