• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zakupy świąteczne w internecie zrobią w tym roku dwa miliony Polaków

To nawet o 65 proc. klientów więcej niż rok wcześniej. Poczta i kurierzy mogą sobie nie poradzić z przesyłkami - pisze Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 15-12-2008, 09:35

Gorączka przedświątecznych zakupów coraz bardziej przenosi się do Internetu. Jak wynika z badania D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez firmę badawczą Millward Brown SMG/KRC, w grudniu 2008 r. sklepy internetowe będą miały aż o 65 proc. klientów więcej niż przed rokiem. Według raportu w zakupowym szczycie przypadającym na listopad i grudzień w Internecie zrobią zakupy 2 miliony Polaków. To niemal połowa wszystkich klientów, którzy według prognoz mają skorzystać z usług sklepów online w całym 2008 r. (4,2 mln osób).

- W okresie przedświątecznym obroty e-handlu urosną o ok. 30 proc. w stosunku do ubiegłego roku - uważa Tomasz Bator, wiceprezes Agito.pl. Nawet taki wzrost może jednak spowodować problemy z dostawami świątecznych przesyłek. Kłopoty widać było już podczas poprzednich świąt. Najbardziej ucierpiała wówczas Poczta Polska, która musiała się zmierzyć z 4,2 mln paczek wysłanych tylko w ostatnim miesiącu roku. Na paraliżu Poczty skorzystały firmy kurierskie, alternatywni operatorzy pocztowi, jak np. firma InPost, a nawet PKP odpłatnie wożące tzw. przesyłki konduktorskie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Nikt nie jest w stanie oszacować, ile wyniosły straty spowodowane przez kłopoty z doręczeniem zakupionych towarów - przyznaje Tomasz Bator z Agito.pl. Dlatego w tym roku internetowi handlowcy nie dowierzają już Poczcie Polskiej. - Część sklepów wprost rekomenduje korzystanie tylko z przesyłek kurierskich. Inne umożliwiają wysyłanie pocztą jedynie przedmiotów o niewielkiej wartości. Pocztą nie dostaniemy np. sprzętu elektronicznego - komentuje Magda Borowik, analityk firmy IDC Polska. Nic dziwnego - internetowi handlowcy mają zbyt wiele do stracenia. Wartość handlu elektronicznego w całym 2008 r. ma wynieść według prognozy firmy IAB aż 12,8 mld zł. To o 4,7 mld więcej niż w ubiegłym roku. Za dużą część tego wzrostu są odpowiedzialne właśnie przedświąteczne zakupy. Grudniowe obroty na portalu Allegro.pl przekroczą 500 mln zł. To ok. 100 mln więcej niż w grudniu 2007 r. - Kryzys wciąż nie dotarł do Internetu - stwierdził Patryk Tryzubiak, rzecznik prasowy Allegro.pl. Z kolei Merlin.pl, największa internetowa księgarnia i sklep z multimediami w Polsce, w świątecznym szczycie szacuje, że sprzeda towary za ponad 100 mln zł.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kajko 2008-12-15 22:10:39

    zakupy zrobią dwa miliony a paczki będziemy dostawać pod koniec stycznia... jak zawsze... poczta jest niereformowalna pod tym względem...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!