• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Załamanie rynków finansowych nie odbiło się na inwestycjach w powierzchnie handlowe

Kryzys finansowy obszedł się łagodnie z rynkiem powierzchni handlowych, ale o jego przyszłości zadecydują banki i instytucje finansowe - podaje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 30-12-2008, 07:55

Z zapowiadanego na 2008 rok miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni handlowych do użytku oddano prawie 830 tys. mkw. Wynik imponujący, zwłaszcza że większość ukończono w pierwszych trzech kwartałach kończącego się właśnie roku. Części obiektów, które miały trafić na rynek, nie ukończono, ale nie ma powodu do niepokoju. Zostaną otwarte w 2009 r. W ciągu dwunastu miesięcy przybyło 48 nowych obiektów handlowych. Dodatkowo rozbudowano 11 istniejących. Ta dobudowana powierzchnia to aż 14 proc. całkowitej rocznej podaży.

Polski rynek nowoczesnych powierzchni handlowych rozwija się dynamicznie zarówno w ujęciu geograficznym - coraz mniejsze miasta doczekały się galerii handlowych, jak i jakościowym - na rynku pojawiają się nowe typy obiektów i nowe rozwiązania służące przyciągnięciu klientów.

Zdaniem Ewy Derlatki-Chilewicz, starszego analityka rynku z DTZ, polski rynek powierzchni handlowych prezentuje się zdecydowanie najlepiej w regionie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jeśli wziąć pod uwagę takie kraje, jak Polska, Ukraina, Czechy, Węgry, Rumunia i Bułgaria, w 2008 r. byliśmy zdecydowanym liderem pod względem wielkości oddanej powierzchni handlowej. Ponad 33 proc. wszystkiego, co budowało się w naszym regionie, powstało właśnie u nas. Drugie miejsce zajęły Ukraina i Rumunia (ponad 16 proc.) - mówi Ewa Derlatka-Chilewicz.

Nie tylko ona dostrzega szczególną atrakcyjność Polski dla inwestorów.

- Deweloperzy ostrożnie analizują rynki lokalne i przyglądają się rozwojowi sytuacji. Ci, którzy są już obecni w Polsce, nie wycofają się ze swoich projektów, zaś ci, którzy dopiero przymierzają się do wyłożenia pieniędzy, na pewno chętniej zainwestują u nas, niż na przykład na Węgrzech, w Bułgarii czy Rumunii, bo nasza sytuacja gospodarcza jest dużo bardziej stabilna i obiecująca - przekonuje Edyta Potera z Jones Lang LaSalle.

Przykładem dewelopera, który planuje swoje pierwsze przedsięwzięcie w Polsce, jest holenderska Redema Group. Nabyła ona grunt pod centrum handlowe Galeria Vita w Ostrowie Wielkopolskim. Otwarcie planuje na 2010 r. Redema zapowiada też realizację kolejnych centrów handlowych w miastach do 100 tys. mieszkańców.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!