Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Zdrowe trendy żywieniowe panują też w segmencie żywności dla dzieci

W segmencie produktów żywnościowych dla dzieci w Polsce, podobnie jak na całym rynku produktów spożywczych, coraz większego znaczenia nabiera trend zdrowego żywienia i nadal będzie się rozwijał – oceniają eksperci.

Zdrowe trendy żywieniowe panują też w segmencie żywności dla dzieci
Rynek produktów żywnościowych dla dzieci w Polsce to niemal 1 miliard złotych. fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2016, 13:18

- Trend ku zdrowszym, bardziej naturalnym oraz mniej przetworzonym produktom spożywczym jest obecny również w segmencie produktów na dzieci. Tu w sposób szczególny rodzice, kierując się troską o dziecko, zwracają szczególna uwagę na skład produktów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Giurko, marketing manager Hoop Polska.

- Z pewnością, trend ten będzie się w dalszym ciągu rozwijał, co z kolei motywuje producentów do poszukiwania nowych, innowacyjnych, zdrowych, a jednocześnie smacznych receptur produktów lub doskonalenia już istniejących. Takie przemiany przeszedł już też nasz Jupik, poprzez wprowadzenie słodzenia słodzikiem pochodzenia roślinnego stewia -  co wpłynęło na znaczne obniżenie kaloryczności napojów – dodaje.

Honorata Jarocka, analityk Mintela przewiduje, że można spodziewać się rosnącej liczby produktów postrzeganych jako zdrowe, które wpłyną na polski rynek żywności i napojów przeznaczonych dla dzieci. Zbilansowana dieta dla dzieci to gorący temat wśród rodziców, głównie dzięki środkom masowego przekazu, które przewodzą w promowaniu zdrowego sposobu odżywiania. Dzięki temu poświęca się więcej uwagi np. dziennemu zapotrzebowaniu kalorycznemu, zawartości cukru oraz spożywaniu witamin i minerałów.

Z danych Lightspeed GMI/Mintel z września 2015 roku  wynika, że 50 proc. polskich rodziców dzieci w wieku 0-4 lata stwierdza, że w sposób aktywny poszukuje żywności dla niemowląt i/lub małych dzieci, która jest wzbogacona witaminami i/lub minerałami. Również 55 proc. polskich rodziców życzyłoby sobie większego wyboru prozdrowotnych ciasteczek przeznaczonych dla dzieci (dane z lutego 2015).

- Rosnąca świadomość zdrowia wśród polskich rodziców odzwierciedla to, co dzieje się na głównych rynkach europejskich, co również pokazuje, że polscy konsumenci szybko przyswajają nawyki zdrowego odżywiania popularne w innych krajach -  mówi Honorata Jarocka.

Nacisk na zdrowie jest szczególnie istotny w obliczu rosnącej nadwagi wśród dzieci. W odpowiedzi producenci żywności i napojów robią wszystko, aby uczynić swoją ofertę zdrowszą np. poprzez wzbogacanie produktów w witaminy i minerały, obniżanie zawartości soli i cukru oraz promowanie wyrobów pełnoziarnistych – dodaje.

więcej informacji:

żywność dla dzieci RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    produkty dla dzieci i niemowląt RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Patrycja Giurko RSS ALERT    /    Hoop Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • i kto to mówi 2016-03-22 09:33:15
    Hoop - a wy nie trujecie przypadkiem dzieci zawartością w składzie swoich produktów z chemią E-xxx?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!