Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Zmiana w handlu będzie mieć charakter dwoisty

Jak zmienia się handel w czasach pandemii? Dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że oprócz rozwoju nowoczesnych form sprzedaży można zauważyć również rozwój formatów bardzo prostych.

Zmiana w handlu będzie mieć charakter dwoisty
dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 18-11-2020, 11:07

– Nie wszyscy mogli sięgnąć po wysokie technologie, by podtrzymać rynkową pozycję swoich firm wystawionych na uderzenie pandemii. Potrzeba do tego kompetentnych pracowników, technologii know-how, infrastruktury oraz świadomego i kompetentnego konsumenta. To oczywiście funkcjonuje nie od dziś, ale też i nie powszechnie. Funkcjonują obszary swoistego wykluczenia technologicznego – i to jest skądinąd zrozumiałe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński.

– Nie znaczy to jednak, że firmy z tego obszaru nie spróbowały wyjść spod ciosu covidowego. Spróbowały i potraktowały atak pandemii zarówno jako zagrożenie jak i szansę. Tak więc dokonał się wielki skok w sferę technologii w handlu, ale dokonało się też, na mniejszą skalę i z mniejszym aplauzem publicznym, coś, co odważę się nazwać innowacją wsteczną, czyli sięgnięciem po najprostsze sposoby handlowania, wychodzące naprzeciw nie tylko cofnięciu się niektórych formatów nowoczesnych, np. hipermarketu, ale też zagrożeniu utratą dochodów, spowodowanym nieuniknioną recesją – dodaje.

– Oznacza to chudsze portfele, biedniejsze oferty handlowe, odmienne niż dotychczas sposoby czynienia zakupów, często bliższe zakupowi bazarowo-hurtowemu, niż buszowaniu po wielkopowierzchniowych halach sprzedaży lub smakowitych półkach sklepów specjalistycznych. To nie zniknie, ale zmniejszy się liczba klientów, którzy przejdą ku zakupom, nazwijmy je bardziej siermiężnym, bliższym strategiom zakupowym naszych rodziców i dziadków, którzy przecież w niewielkim stopniu wywiedli się z zamożności – przed, w trakcie i po wojnie – tłumaczy ekspert.

– Niektórzy powiedzą, że takie postrzeganie rynku to eskapizm gospodarczy itp., ale to po prostu już widać. Handluje się tak, jak w danych realiach firma może – nie zadłużając się w niepewnym czasie i nie podejmując nowych rodzajów ryzyka. Sięganie w danych warunkach przez niezbyt zamożną firmę po rozwiązania najprostsze, wcale nie znaczy, że są one mniej produktywne – jeśli mierzyć to relacją efektów do uruchomionych zasobów – wyjaśnia.

– Zmiana kryzysowa w handlu mieć będzie charakter dwoisty, kontynuując to, co zapoczątkował wiosenny lockdown uderzając najmocniej w obiekty wielkie, ale i otwierając rynek na zróżnicowane strategie obiektów mniejszych – nie zawsze zwracających się ku technologiom sieciowym i nowym kanałom sprzedaży – mówi dr Maria Andrzej Faliński. 

Ekspert zauważa, że proces ten wciąż trwa. – Oczywiście w procesie tym interweniują procesy konsolidacyjne, głównie o charakterze integracyjnym (franczyzy, grupy zakupowe i partnerskie) uczestnikom chroniącym się za efektami skali i wsparciem sieciowym przed wzrostem ryzyka – tłumaczy.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT    /    pandemia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 38.108.108.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!