Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Zmienia się struktura rynku handlu detalicznego

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2015, 14:32
Sektor niewyspecjalizowanego handlu detalicznego w Polsce to 353,6 tys. sklepów o powierzchni sprzedażowej 33,8 mln mkw., przy czym 96,6 proc. to sklepy nieprzekraczające 400 mkw.
Zmienia się struktura rynku handlu detalicznego
(fot. PTWP)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mniejsze i małe sklepy dominują liczebnie, jednak ich przewaga nad największymi sklepami pod względem łącznej powierzchni jest już znacznie mniejsza, a pod względem wartości sprzedaży stanowią mniejszość rynku - wynika z raportu PwC "Rynek handlu detalicznego w Polsce".

Obroty na rynku niewyspecjalizowanego handlu detalicznego wyniosły ok. 230 mld zł w 2013 roku, przy czym 2/3 tej kwoty została wygenerowana przez sklepy wielkopowierzchniowe (powyżej 400 mkw.).

Wyniki analiz struktur rynkowych wskazują, iż sklepy największe (powyżej 2500 mkw.) odpowiadają w sumie za 19 proc. całkowitej wartości sprzedaży (43,3 mld zł) a największe sieci o obrotach powyżej 5 miliardów złotych za 37 proc. wartości rynku (86 miliardów zł).

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!