Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Znana sieć rusza z nowym formatem sklepów

Kończymy prace związane z wdrożeniem nowego formatu sklepu o mniejszej powierzchni do 150 mkw. Na początku 2022 roku rozpoczynamy pilotaż - mówi nam Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 10-01-2022, 16:35
Znana sieć rusza z nowym formatem sklepów
Lewiatan Holding uruchomi pilotaż nowego formatu sklepów na początku 2022. fot. PAP/Paweł Pawłowski

Lewiatan uruchamia nowy format sklepu

 

Olimpia Wolf: Przed nami rok 2022, który nie wydaje się być lżejszy dla firm i przedsiębiostw. Jaką Państwo mają strategię utrzymania pozycji oraz rozwoju? 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Robert Rękas: Niewątpliwie w 2022 roku otoczenie rynkowe pozostało w dalszym ciągu wymagające. Sieci handlowe muszą mierzyć się z koniecznością poprawy swojej efektywności operacyjnej.  W centrum uwagi cały czas jest klient, a priorytetem handlu detalicznego jest dopasowanie się do jego zwyczajów i potrzeb zakupowych. Pomimo wyjątkowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii, z sukcesem kontynuujemy ekspansję Lewiatana. Jesteśmy w trakcie realizacji wielu kluczowych projektów, które będziemy uruchamiać na początku obecnego roku. Kończymy prace związane z wdrożeniem nowego formatu sklepu o mniejszej powierzchni (do 150 m2). Na początku 2022 roku rozpoczynamy pilotaż. 

Lewiatan szykuje zmiany w markach własnych

Pracujemy również nad strategią komunikacji marki oraz założeniami strategicznymi dla produktów marki własnej, których już dziś w portfolio PSH Lewiatan jest ponad 550. To prawdziwy renesans produktów wytwarzanych pod szyldem sieci handlowych. To także istotny element strategii PSH Lewiatan. Produkty marek własnych z racji dobrego stosunku jakości do ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów należących do naszej sieci. Będzie to miało szczególne znaczenie w okresie rosnącej inflacji, która w tym roku może być nawet dwucyfrowa. Równocześnie zamierzamy kontynuować poszerzanie oferty towarów pochodzących od lokalnych dostawców, w tym świeżych produktów.  

Miniony rok również nie był łatwy zarówno dla biznesu jak i konsumentów. Jakie Państwo zaobserwowali zmiany w segmencie handlowym? 

To prawda, rok 2021 był trudny zarówno dla polskiej, jak i światowej gospodarki. Kolejne 3. i 4. fale pandemii COVID-19, choć lekko złagodzone przez dostęp do szczepień, nie ustrzegły nas przed perturbacjami w globalnym handlu i przepływie towarowym. Rok 2021 wyraźnie pokazał też, że obserwowana w 2020 roku zmiana trendów zakupowych i przyzwyczajeń konsumenckich jest stała. Do tego doszły galopujące ceny energii i historycznie wysoka inflacja. Wszystko to razem wpłynęło na znaczne obniżenie nastrojów konsumenckich, co potwierdza listopadowe badanie „Barometr Nastrojów Konsumenckich” prowadzone przez GfK. Konsumenci z coraz większym pesymizmem patrzą w przyszłość. 

Lewiatan umacnia pozycję rynkową

Rosną formaty sklepów wpisujące się bezpośrednio w trendy konsumenckie. Do segmentów, które wykazują najwyższą dynamikę wzrostu należą, poza dyskontami, te, które są detalicznym fundamentem rozwoju Lewiatana, czyli supermarkety i wygodne mniejsze sklepy realizujące pilne potrzeby zakupowe konsumentów.    

Ale mimo trudnej sytuacji Lewiatan był w 2021 roku na ścieżce stabilnego rozwoju. Jakie projekty udało się Państwu zrealizować?

Według prognoz firmy, pomimo wielu przeciwności, obrót detaliczny za 2021 rok powinien wynieść 13,3 mld złotych. Jest to wzrost o około 3% r/r. Systematycznie umacniamy naszą pozycję rynkową poprzez wzrost liczby placówek pod szyldem Lewiatana. W 2021 roku otworzyliśmy 204 nowe placówki, a łączna liczba sklepów na koniec grudnia 2021 roku to 3.220. W roku 2021 zrealizowaliśmy kilka istotnych dla przyszłości i rozwoju sieci projektów. Rozpoczęliśmy wieloetapowy projekt transformacji cyfrowej sieci. Mamy sprecyzowany kierunek, który konsekwentnie realizujemy. W bieżącym roku podłączyliśmy zdecydowaną większość sklepów do nowych systemów analitycznych oraz mechanizmów automatyzujących obsługę procesów promocyjnych.

Lewiatan o wynikach marki własnej

Konsekwentnie zwiększamy też zasięg ogólnopolskiego programu lojalnościowego „Mój Lewiatan”, który obejmuje już ponad 2/3 sklepów i 1,2 mln klientów Sieci. Upowszechniamy również połączoną z nim aplikację mobilną – obecnie korzysta z niej już ponad 350.000 użytkowników. Zrealizowaliśmy największą w historii sieci aktywację marketingową „Lewiatanki. Przyjaciele z sąsiedztwa”. Byliśmy stale obecni z reklamą we wszystkich najważniejszych kanałach telewizji, radia i w internecie. Ponadto, przygotowaliśmy do wdrożenia platformę komunikacyjną Lewiatan Biznes, która porządkuje komunikację wewnętrzną i dostęp do bieżących informacji.

Bardzo dobre wyniki osiągnęła również marka własna.  Sprzedaż detaliczna produktów pod marką Lewiatan wzrosła o 8% w stosunku do roku 2020 i osiągnęła ponad 800 mln zł. Większy wzrost marki własnej niż obrotu detalicznego świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu konsumentów na tego typu produkty oraz wpisanie się marki Lewiatan w oczekiwania klientów. 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!