Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Znikome szanse na wzrost popytu na żywność. W 2010 r. firmy spożywcze będą musiały ostro ciąć koszty

W najnowszym raporcie IERiGŻ dotyczącym popytu na żywność analitycy oceniają, że w 2010 r. dochody gospodarstw domowych nie zmienią się zbytnio w stosunku do 2009 r., a do tego wzrośnie bezrobocie, przez co szanse na wzrost krajowego popytu na żywność są znikome - pisze "Puls Biznesu".

Znikome szanse na wzrost popytu na żywność. W 2010 r. firmy spożywcze będą musiały ostro ciąć koszty
fot. carrefour.phototheque.biz

Autor: Puls Biznesu
Data: 11-02-2010, 08:20

Eksperci IERiGŻ przewidują - pisze „PB", że w wyniku obniżenia produkcji i podaży mleka w tym roku zmniejszy się spożycie artykułów mleczarskich. Utrzymać ma się też obserwowana od 2006 r. spadkowa tendencja spożycia cukru. Poza tym spadnie konsumpcja ziemniaków, artykułów zbożowych, a także ryb i przetworów rybnych.

Możliwy jest jednak - jak informuje „PB" - niewielki wzrost spożycia tłuszczów roślinnych, rekompensujący spadek zakupów masła. Zwiększyć ma się też spożycie mięsa wieprzowego oraz drobiowego, przy równoczesnym spadku wołowiny.

Według Krystyny Świetlik, eksperta Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej wiele firm spożywczych będzie musiało w 2010 r. roku kontynuować ograniczanie kosztów, rozwijanie oferty nowych produktów, a także poszukiwanie nowych rynków zagranicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!