Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Zniżka kursu Dino to raczej korekta (opinia)

Zniżka kursu Dino od początku roku to raczej korekta niż odwrócenie trendu, a spółka ma nadal dobre perspektywy - oceniają analitycy. Jednak zwłaszcza w pierwszym kwartale wzrost sprzedaży porównywalnej może być niższy niż ten, do którego spółka przyzwyczaiła rynek. Wyniki za czwarty kwartał 2020 r. powinny być dobre.

Zniżka kursu Dino to raczej korekta (opinia)
Zniżka kursu Dino to raczej korekta; fot. mat. pras.

Autor: PAP
Data: 08-03-2021, 14:54

Kurs akcji Dino Polska od czasu debiutu w 2017 roku piął się w górę i na początku stycznia doszedł do ok. 300 zł. Od tego czasu spadł jednak o ponad 15 proc. do ok. 245 zł.
 
"Na początku roku spółka była notowana z bardzo wysoką premią względem grupy porównawczej, a większość pozytywnych czynników wydawała się już być uwzględniona w wycenie. Kurs wrócił do poziomów ok. 245 zł i obecna wycena wydaje się 'fair' " - powiedział Adrian Górniak z DM BDM, dodając, że na zachowanie kursu wpływ mogła też mieć korekta na całym indeksie WIG20.
 
"Rynek mógł się też trochę obawiać tego, jak będzie wyglądać sprzedaż porównywalna na początku roku oraz wpływu opłaty cukrowej. Udział napojów słodzonych w koszyku zakupowym to ok. 10 proc., patrząc na dane GUS. Klienci nie przestaną całkiem ich kupować, ale można się spodziewać jakichś przesunięć" - dodał analityk.
 
Krzysztof Kawa, analityk Ipopema Securities, ocenił, że rynek mógł częściowo dyskontować podwyżkę cen mięsa powodującą dodatkową presję na marżę.
 
"Dodatkowo w styczniu mieliśmy informację o odejściu ze spółki Szymona Piducha, wieloletniego prezesa, a potem członka rady nadzorczej, co rynek mógł odebrać negatywnie. Spółka była notowana na historycznie rekordowych poziomach, pojawiły się ryzyka, stąd obsunięcie kursu. Zakładam jednak, że jest to raczej korekta aniżeli odwrócenie trendu" - powiedział PAP Biznes Krzysztof Kawa.
 
W piątek, 12 marca, Dino Polska opublikuje wyniki za czwarty kwartał i 2020 rok.
 
"Czwarty kwartał był dobry dla spółki. Po wprowadzeniu grudniowych obostrzeń było ryzyko, że Boże Narodzenie konsumenci spędzą w mniejszym gronie lub skromniej, na czym ucierpiałaby sprzedaż. Po tym co pokazała Biedronka widać, że Polacy spędzili święta relatywnie normalnie. Dino powinno być też w stanie dalej istotnie poprawić marże. Spółka nie otworzyła części wybudowanych sklepów, ale głównie z przyczyn niezależnych od niej" - powiedział Krzysztof Kawa z Ipopema Securities.
 
Analitycy ankietowani przez PAP Biznes prognozują, że Dino Polska pokaże za IV kwartał 2020 roku 309 mln zł zysku EBITDA i 198 mln zł zysku netto (co oznaczałoby odpowiednio ok. 40 i 50 proc. wzrostu rdr) przy przychodach na poziomie 2,79 mld zł (wzrost o ok. 30 proc. rdr).
 
"Myślę, że jest szansa na przebicie przez spółkę konsensusu" - powiedział Adrian Górniak, analityk DM BDM. 

więcej informacji:

Dino RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Dino na GPW RSS ALERT    /    Krzysztof Kawa RSS ALERT    /    Adrian Górniak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.183
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!