• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

ZPPHiU: Zamknięte sklepy sprzedają żywność, by przetrwać

Powszechnie znane są przykłady sklepów rozszerzających asortyment, wprowadzających do oferty produkty spożywcze, napoje czy karmę dla zwierząt, by ominąć zakaz prowadzenia działalności - alarmuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.


  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • Data: 14-04-2021, 18:25
ZPPHiU: Zamknięte sklepy sprzedają żywność, by przetrwać
Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU wskazuje, że przedstawiciele handlu i usług już po raz czwarty zostali wystawieni na ciężką próbę przetrwania. fot. mat. pras.

Lockdown po raz czwarty już doświadcza dotkliwie polskich przedsiębiorców, których sklepy zlokalizowane w centrach handlowych nie mogą działać. Uderzająca niekonsekwencja w zamykaniu jednych sklepów podczas, gdy identyczne w innych lokalizacjach pozostają w pełni otwarte jest dla wielu firm przyczynkiem do podejmowania ruchów niekonwencjonalnych. ZPPHiU popiera wszelkie  kreatywne rozwiązania, które respektując obowiązujące przepisy pozwolą przetrwać biznesowi w obliczu skutków pandemii.  

„W marcu, tego roku, stanęliśmy przed koniecznością zamknięcia sklepów po raz czwarty. W myśl obowiązujących obecnie przepisów nasze salony, znajdujące się przy ulicach, mogą działać, a pozostałe sklepy – zlokalizowane w galeriach handlowych - muszą pozostać zamknięte. Czujemy ogromną niesprawiedliwość i brak logiki przy podejmowaniu takich decyzji przez rząd. Cała sieć naszych sklepów funkcjonuje według tych samych standardów i reżimów bezpieczeństwa. Dlaczego więc tylko wybrane sklepy QUIOSQUE mogą działać?” – pyta Agnieszka Krzywańska, Dyrektor Zarządu PBH S.A.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Szukając rozwiązań ratunkowych, marka QUIOSQUE wraz z siecią hoteli Focus otworzyła showroomy marki w przestrzeni hotelowej. Innowacyjne przedsięwzięcie biznesowe jest w pełni bezpieczne zarówno dla odwiedzających, jak i pracowników, odbywa się bowiem z zachowaniem rygoru  sanitarnego - dodaje.

To jeden z wielu przykładów, jak przedsiębiorcy bronią się przed restrykcjami, których zasadności nie rozumieją i z którymi się nie zgadzają. Ci literalnie respektujący przepisy okazują się być pokrzywdzeni a ich sytuacja pogarsza się dramatycznie z każdym kolejnym lockdownem i brakiem pomocy rządowej. 

Powszechnie znane są przykłady sklepów rozszerzających asortyment, wprowadzających do oferty produkty spożywcze, napoje czy karmę dla zwierząt, by ominąć zakaz prowadzenia działalności. Manewrowanie powierzchnią handlową, ograniczanie jej lub zmiana formuły obsługi klienta, by sklep nie funkcjonował dłużej w systemie samoobsługowym – to coraz częściej stosowane uniki. Grono firm na skraju upadłości wciąż rośnie

Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU komentuje: „Przedstawiciele handlu i usług już po raz czwarty zostali wystawieni na ciężką próbę przetrwania -przedłużającego się  lockdownu. Jako organizacja od pierwszych chwil pandemii walczymy o przyszłość polskich pracodawców, ich pracowników i rodzin. Widzimy codzienną  determinację i upór w walce o przetrwanie. Widzimy coraz większy brak wiary w pomoc, która wciąż nie nadchodzi. Nie dziwi nas fakt, że radzący sobie z przeciwnościami przedstawiciele biznesu chwytają się wszelkich sposobów i biorą sprawy w swoje ręce. Jesteśmy całym sercem za rozwiązaniami, które pomogą przetrwać polskim markom w sposób zgodny z prawem i nie zagrażający zdrowiu czy bezpieczeństwu konsumentów.”

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!