Związkowcy z "Sierpnia 80": Mamy nadzieję, że w Tesco będzie to realna i odczuwalna podwyżka płac
W przeciągu ostatnich kilku lat w Tesco zmieniło się wiele. Niestety, na gorsze! I apel: drogi kliencie, zakupy w Wielką Sobotę 23 kwietnia zrób w godzinach dopołudniowych - w ten sposób pomożesz pracownikom - pisze Elżbieta Fornalczyk, przewodnicząca WZZ "Sierpień 80" w Tesco Polska.
Jak czytamy w oświadczeniu, drastycznie zmniejszyła się liczba pracowników w poszczególnych sklepach sieci Tesco Polska. O ile w lutym 2008 r. było 300 sklepów i 27 tys. pracowników, to obecnie jest 350 sklepów i 28 tys. pracowników. Załogi w poszczególnych sklepach zmniejszyły się o co najmniej 30 procent.
Wprowadzono też multiskiling, polegający na tym, że wszyscy pracownicy robią wszystko oraz Clubcard, czyli karta lojalnościowa dla klienta. Obowiązkiem kasjerki jest spytać każdego klienta o kartę, a jeżeli takowej nie posiada to zaproponować jej założenie. Nieważne czy stoi ogonek klientów do kasy, bo jeżeli klient wyrazi chęć otrzymania karty, kasjerka musi ją założyć. Kasjerka powinna założyć 4-6 Clubcard'ów dziennie. Następny punkt dotyczy zakazu przyjmowania przez kasjerów nawet nieznacznie uszkodzonych banknotów. Przyjęcie takiego banknotu będzie kasjerce liczone jako niedobór kasowy (czyli „manko").
Autorka oświadczenia pisze również o planowanych podwyżkach. - Jakie i ile dowiemy się na przełomie maja. Wzrost płac będzie wprowadzony (jak to jest przyjęte w Tesco) od lipca. Mamy nadzieję, że będzie to realna i odczuwalna podwyżka płac, tak jak realne i mocno odczuwalne są rosnące koszty życia - czytamy.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.