Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Zysk netto Grupy Eurocash w 2020 r. wyniósł 68,1 mln zł

Zysk EBITDA grupy Eurocash w czwartym kwartale 2020 roku wyniósł 242,2 mln zł wobec 237,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk netto Grupy Eurocash w 2020 r. wyniósł 68,1 mln zł
Zysk netto Grupy Eurocash w 2020 r. wyniósł 68,1 mln zł

Autor: PAP Biznes
Data: 11-03-2021, 09:54

Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 49,1 mln zł wobec 38,4 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek.
 
Zysk operacyjny wyniósł 100,8 mln zł. Analitycy oczekiwali 86,9 mln zł EBIT.
 
Skonsolidowana sprzedaż grupy w IV kwartale 2020 r. wyniosła 6,29 mld zł. Konsensus wynosił 6,454 mld zł.

W 2020 roku przychody grupy Eurocash wyniosły 25,4 mld zł i były o 2,2 proc. wyższe niż w 2019 r.
 
EBITDA wyniosła 803,9 mln zł, co oznacza wzrost o 1,2 proc. rdr.
 
Marża brutto na sprzedaży grupy Eurocash w 2020 roku zwiększyła się o 0.2 p.p. rdr. do 13,25 proc.
 
Zysk netto Grupy Eurocash w 2020 r. wyniósł 68,1 mln zł wobec 79,1 mln zł zysku netto rok wcześniej. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 61,8 mln zł.
 
Grupa szacuje, że poniesione koszty związane z epidemią COVID-19 (po uwzględnieniu dofinansowania w ramach tzw. tarcz antykryzysowych) obciążyły wynik w 2020 r. kwotą około 15 mln zł.
 
Sprzedaż segmentu hurtowego w 2020 r. sięgnęła 18,9 mld zł (+1,0 proc. rdr) i stanowiła ponad 74 proc. łącznych przychodów grupy. EBITDA tego segmentu wyniosła 629 mln zł (+1,4 proc. rdr).
 
Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2020 r. wyniosła 6,1 mld zł (+3,2 proc. rdr), a EBITDA tego segmentu wyniosła ponad 315 mln zł (+1,4 proc.).
 
Sprzedaż segmentu Projekty w 2020 r. przekroczyła 300 mln zł i była o 187 proc. wyższa niż w 2019 r. Jak podano, wzrost ten wynikał przede wszystkim z nabycia przez Eurocash w czerwcu ubiegłego roku większościowego pakietu akcji Frisco, w związku z czym w drugim półroczu 2020 r. grupa konsolidowała 100 proc. wyników e-supermarketu. Zanotowana strata EBITDA na poziomie 33 mln zł w 2020 r. (wobec 40 mln zł straty w 2019 r.) związana jest z kosztami dalszej ekspansji rozwijanych przez grupę formatów detalicznych.
 
Na koniec 2020 r. sieć handlu hurtowego grupy Eurocash obejmowała 180 hurtowni Cash&Carry, w ramach której organizowana jest sieć sklepów partnerskich abc licząca 9.317 lokalnych sklepów spożywczych (wzrost o 332 placówki w porównaniu z końcem 2019 r.). W sieciach franczyzowych i partnerskich współpracujących z Eurocash Dystrybucja zrzeszonych natomiast było 5.251 sklepów (wzrost o 118 rdr).
 
Na koniec grudnia sieć handlu detalicznego grupy Eurocash obejmowała 1.573 małe supermarkety (967 franczyzowych oraz 606 własnych), w tym 1.545 działających pod marką Delikatesy Centrum, oraz 432 saloniki prasowe Inmedio.
 
Sieć marketów alkoholowych Duży Ben na koniec 2020 r. liczyła 129 placówek (+52 rdr), sklepy kosmetyczne Kontigo były w 36 lokalizacjach (+6 rdr), a sieć abc na kołach liczyła 115 mobilnych sklepów (+29 rdr).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eurocash RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.129.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!