Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Żywność ekologiczna coraz bardziej modna; trafi na wielkanocne stoły?

Bio żywność coraz częściej trafia na wielkanocne stoły Polaków. Dane internetowego supermarketu Frisco.pl pokazują, że sprzedaż eko warzyw, wyrobów nabiałowych czy wędlin zamówionych w tym e-sklepie była w okresie przedświątecznym w 2015 roku o niemal 10 proc. wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej, a produkty ekologiczne znajdowały się niemal w co czwartym koszyku zakupowym.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-03-2016, 12:11

Popyt na ekologiczne jajka w ujęciu rok do roku zwiększył się wówczas o 28 proc., w przypadku eko kiełbas było to 18 proc. Jeszcze wyraźniejszy wzrost popularności zanotowała zaś bio rzodkiewka, której sprzedaż rok do roku podwoiła się. Rosnące zainteresowanie bio żywnością Frisco.pl obserwuje również przed tegorocznymi świętami.

- Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej „smart”. Chce poprawiać jakość swojego życia, a e-zakupy mu to umożliwiają. Sklepy takie jak Frisco mają bowiem bardzo szeroki asortyment, a potrzebne rzeczy można kupić w dowolnym miejscu i czasie. To więc doskonała alternatywa do długich, uciążliwych wizyt w hipermarketach – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.

- Przed świętami nabiera to dla klientów szczególnego znaczenia, bo nie muszą marnować cennego czasu w kolejkach i mogą przeznaczyć go na to, co naprawdę ważne. Przy okazji Wielkanocy obserwujemy też inny trend, jakim jest rosnąca popularność żywności ekologicznej. Zawiera ją w tym czasie niemal jedna czwarta wszystkich koszyków klientów. Widać, że coraz częściej chcąc żyć wygodnie, konsumenci pragną też mieć produkty wysokiej jakości  – dodaje.

Jak wynika z analizy Frisco, przed ubiegłorocznymi świętami produktem, który pojawiał się w największej liczbie zamówień zawierających artykuły ekologiczne były bio jajka. Spośród warzyw najwięcej eko-koszyków zawierało marchew, młode ziemniaki, czosnek, buraki, włoszczyznę oraz cukinię.

Klienci chętnie zamawiali też bio pomidory, ogórki czy kojarzącą się z Wielkanocą rzodkiew. W kategorii mięs królowały zaś szynka, wędzonka i kiełbasy. Osoby kupujące ekologiczny nabiał na świąteczny stół wybierały najczęściej twaróg, śmietanę i mleko.

Dane Frisco pokazują, że Wielkanoc szczególnie sprzyja modzie na eko produkty. Porównując miesiąc przedświąteczny do poprzedniego w 2015 roku  widać, że liczba sprzedanych opakowań bio jajek wzrosła o 18 proc.. Wśród ekologicznych mięs największe procentowe wzrosty dotyczyły kiełbasy (37 proc.) i boczku (32 proc.). Co ciekawe, zmiana procentowa w przypadku eko pomidorów wyniosła aż 272 proc.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych w e-sklepie w miesiącu wielkanocnym i miesiącu bezpośrednio go poprzedzającym w 2015 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznych okresów 2014 r.

Frisco.pl to największy supermarket w Polsce prowadzący sprzedaż wyłączenie przez Internet. Realizuje zamówienia na terenie Warszawy i okolic.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

żywność ekologiczna RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    Tomasz Dębowski RSS ALERT    /    produkty ekologiczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!