• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Design w służbie smaku

Polacy szanują kulturę jedzenia, co przekłada się na coraz częstsze wizyty w restauracjach i kawiarniach. Oczywiście najważniejsze jest menu, niemniej poza pysznym daniem liczy się sposób jego podania i design, które wspólnie tworzą całość. O projektowaniu restauracji i budowaniu charakteru lokalu Jakubowi Szymankowi opowiada Marta Lew, architekt wnętrz i projektantka lokali gastronomicznych.
  • Autor: Jakub Szymanek
  • Data: 22-05-2018, 17:19
Design w służbie smaku

Wpisując w wyszukiwarce imię i nazwisko Marty Lew, niewiele można znaleźć informacji o jej działalności. Mimo nieobecności w sieci, projektantka ma się jednak czym pochwalić. Jest autorem obydwu restauracji Aioli w Warszawie (kolejne za chwilę na Chmielnej) i w Gdańsku, nowej odsłony Momu, Na Lato, Jack Pot 777, Casablanca Day & Night, Beef and Peper, Shoku, Lokalu 14 i kilku innych.

- Od początku pracuję z polecenia, stąd nie mam swojej strony internetowej. Klienci, którzy zgłaszali się do mnie, byli znajomymi moich klientów. Trudno o lepszą reklamę, chociaż jest to też zobowiązujące. Mam oczywiście świadomość, że własna witryna to konieczność, więc pewnie takowa niebawem powstanie. Wcześniej niespecjalnie dbałam o własny PR i kwestie formalne. Niestety przez to bywało i tak, że moimi projektami legitymowały się inne osoby. W końcu chcę to uporządkować - tłumaczy Marta Lew.

Wniknąć w potrzeby ludzi

Według projektantki podczas tworzenia lokalu istotne jest poznanie potrzeb i charakteru właściciela tak, aby później mógł on czuć się komfortowo we własnej restauracji.

- Nie projektuję mieszkań, domów, żadnych prywatnych przestrzeni. Z wnętrz komercyjnych wpadłam w gastronomię, jak przysłowiowa śliwka w kompot. I jak to z gastronomią bywa, już w niej zostałam. Czasem coś zrobię spoza branży, tak dla higieny psychicznej, ale w gastro czuję się najpewniej. Jest pole do popisu. Można sobie poprojektować. Chociaż zdarza się, że temat mi nie pasuje i nie biorę, ponieważ to jest praca, w której wchodzi się w dość bliską relację z klientem; muszę czuć pomysł i bardzo dobrze go rozumieć. Wiadomo, że nie zawsze musi tak być. Tworząc lokal i przyjmując kontrakt, dołącza się do zespołu, który musi sprawnie działać. Trzeba również poznać pomysł, wniknąć w potrzeby ludzi, którzy będą to później prowadzić. Przykładowo Momu powstało dwa razy. W pierwszej wersji właściciel nie umiał się zidentyfikować z tym miejscem. Starałam się zmienić je tak, aby po prostu dobrze się tam czuł. I tak jest teraz. To ma przełożenie na pracę restauracji, na zaangażowanie, na personel. Tworzę sprawne narzędzie biznesowe. Jego część, tę widoczną. Restauracja dla restauratora to przecież oprócz pasji biznes, dlatego staram się, aby to narzędzie funkcjonowało jak najlepiej - wyjaśnia projektantka.

Projekt restauracja

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!