• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zestaw Maty w McDonald's: krytyka uzasadnia marnowanie jedzenia?

- Czy krytyka reklamy uzasadnia demonstrowanie lekceważącego stosunku do jedzenia? - pyta w związku z kontrowersjami wokół zestawu Maty w McDonald's, Sylwia Majcher, dziennikarka, blogerka, ekspertka zero waste.
  • Autor: pp
  • Data: 20-10-2021, 12:00
Zestaw Maty w McDonald's: krytyka uzasadnia marnowanie jedzenia?
Sylwia Majcher, dziennikarka, blogerka, ekspertka zero waste o skutkach krytyki zestawu Maty w McDonald's; fot. mat.pras.

- To nie będzie post o tym, że raper promuje niezdrową dietę - ostrzega na Facebooku, Sylwia Majcher. - Tylko o tym, że pod pretekstem troski o dzieci, środowisko i zwierzęta, demonstracyjnie marnuje się jedzenie. I skoro robi się to publicznie, to najwyraźniej uważa także, że nie ma w tym niczego niestosownego. Mnie to wkurza, bo nic nie może być uzasadnieniem dla bezsensownego wyrzucania żywności. Nawet jeśli jest to fast food - dodaje.

Zestaw Maty w McDonald's - poruszenie i kontrowersje

Sylwia Majcher odnosi się do publicznego testowania zestawu Maty, który ma miejsce w przestrzeni publicznej. Przy tym dziennikarze i dietetycy właśnie dopuszczają się aktów wyrzucenia jedzenia.

- Czy naprawdę Ci wszyscy oburzeni, którzy zamówili hamburgera, latte z proszku i frytki spodziewali się delikatesowego, wybornego zestawu przygotowanego na bazie doskonałych ekologicznych produktów, którym mogliby się zachwycać? - pyta fanów na Facebooku Sylwia Majcher.

Zestaw Maty w McDonald's a akty marnowania żywności

- Dziennikarka zamówiła zestaw Maty, żeby przed kamerą stwierdzić, że zjeść może tylko frytki, bo jest weganką. Na koniec długiej wypowiedzi o tym, że raper postępuje źle, rzuciła mięsem. Dosłownie, bo cheeseburger wylądował na podłodze. Znane dietetyczki i żywieniowe edukatorki przed obiektywem aparatu rozkładały potrójnego cheeseburgera na części i ostrzegały, że spożywanie zestawu Maty jest zagrożeniem dla żołądka, więc nie powinien tam trafić - pisze dalej.

I dodaje, że żeby wydać te opinie nie trzeba było kupować zestawu. Dane o składzie są na stronie restauracji.

- Przypomnę w Polsce co sekundę do śmietanka trafiają 153 kg żywności. Naprawdę krytyka reklamy uzasadnia dokładanie kolejnych i demonstrowanie lekceważącego stosunku do jedzenia? Zamiast się oburzać, wystarczyło nie zamawiać - podsumowuje Sylwia Majcher.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!