Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest: 2015 rok z rekordowymi wynikami

AmRest podał wyniki finansowe za 2015 rok. Spółka zwiększyła przychody o 13,1 proc., do 3,34 mld zł. Zysk netto zwiększył się o 108 mln zł do 160 mln zł. Spółka zapowiada dalszy dynamiczny rozwój - zarówno sprzedaży, jak i zyskowności.

AmRest: 2015 rok z rekordowymi wynikami
fot. materiały prasowe / AmRest (KFC)

W 2015 r. AmRest zanotował wzrost zysku skorygowanej EBITDA o 22,2 proc. do 467 mln zł oraz wzrost zysku EBITDA o 22,5 proc. do 436 mln zł. 

W minionym roku spółka otworzyła 99 nowych lokali gastronomicznych. Łączna liczba restauracji na dzień 11 marca 2016 to 908.

- Za nami kolejny udany rok na wielu płaszczyznach działalności AmRest. Solidne fundamenty wzrostu, które od wielu lat budujemy, pozwoliły nam pochwalić się rekordowymi wynikami.Warto podkreślić, że kończąc miniony rok zanotowaliśmy ósmy z rzędu kwartał dwucyfrowej dynamiki zysku EBITDA. Szczególne znaczenie miało utrzymanie pozytywnych trendów na wszystkich głównych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii, a także korzystne impulsy makroekonomiczne na większości z nich - komentuje zarząd na łamach rocznego raportu.

Jak dodano, grupa osiągnęła punkt, w którym wszystkie dywizje oraz marki mogą pochwalić się pozytywnymi i stale poprawiającymi się wynikami finansowymi. - Rozwój portfela restauracji nabiera coraz szybszego tempa, a jakość nowych otwarć znacznie się poprawiła. Dzięki temu umocniliśmy nasz główny filar jakim jest biznes podstawowy (core business). Dodatkowymi działaniami rozwojowymi w minionym roku było m.in. wejście na nowy, bardzo perspektywiczny rynek rumuński, obiecujący pilot nowego formatu marki Pizza Hut Express w Polsce, dalszy rozwój kanału dostaw KFC w Polsce oraz dynamiczna ekspansja marki Blue Frog w kilku nowych chińskich aglomeracjach - podaje zarząd.

- Podtrzymujemy nasze plany dalszego dynamicznego rozwoju zarówno sprzedaży jak i zyskowności, zgodnie z komunikowaną wcześniej strategią wzrostu AmRest 2.0. Dobre wieści napływające z poszczególnych rynków od początku tego roku sugerują kontynuację dotychczasowych trendów  - dodano w raporcie.

AmRest prowadzi restauracje takich marek, jak: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella czy Blue Frog. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AmRest RSS ALERT    /    wyniki AmRest RSS ALERT    /    restauracje AmRest RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.97.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!