• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

AmRest: Analitycy spodziewają się pogorszenia wyników

- Koszty wejścia na nowe rynki negatywnie wpłynęły na wyniki grupy w I kwartale br., podobnie będzie również w II kwartale. Nawet uwzględniając bardzo dobre wyniki sprzedażowe AmRestu za II kwartał, oczekujemy pogorszenia r/r wyniku EBITDA - wynika z analizy DM Trigon.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2013, 14:30
Jak podaje Trigon, na wynik netto znaczny wpływ będzie miało rozliczenie transakcji zakupu udziałów mniejszościowych w spółce hiszpańskiej (cena zakupu była niższa niż zobowiązania z tytułu opcji wykupu).

- Zgodnie z przekazanym raportem, sprzedaż AmRestu w II kwartale wyniosła 664,9 mln PLN, o ponad 17 proc. więcej r/r. Do wzrostów przyczyniły się przede wszystkim nowe rynki: spółka podała, że przychody dywizji Europa Zachodnia i Nowe Rynki zwiększyły się o 33,1 proc. r/r. Tak istotny wzrost był efektem włączenia wartości sprzedaży grupy Blue Horizon oraz rozwojem organicznym na nowych rynkach, gdyż sprzedaż tylko na rynku hiszpańskim wzrosła o 6,8 proc. W tym samym czasie sprzedaż w dywizjach CE i rosyjskiej zwiększyła się o 12,4 proc. r/r. Zmiany te są znacznie lepsze niż w I kwartale br., ale przy notowanych wysokich kosztach ekspansji niewystarczające, aby zanotować r/r poprawę wyniku EBITDA (niewielka poprawa ma miejsce po wyłączeniu kosztów ekspansji) - podano w analizie.

Analitycy zakładają, że w II kwartale grupa osiągnie porównywalną EBITDA (bez kosztów rozwoju na nowych rynkach) na poziomie około 72 mln zł. Jednocześnie raportowany wynik będzie znacznie niższy: w prognozach ostrożnie przyjmujemy, że obciążenie wyników kosztami ekspansji nie będzie różniło się od poziomów osiągniętych w I kwartale (około 13 mln PLN). Rozwój restauracji La Tagliatella jest droższy w porównaniu z otwarciami lokali pod brandami w modelu franczyzowym. Ostatecznie więc analitycy spodziewają się, że całkowita EBITDA w grupie może wynieść około 59 mln zł (-17 proc. r/r).

- W prognozach ujmujemy około 50 mln zł nieopodatkowanego wpływu z rozliczenia wykupu akcjonariuszy mniejszościowych brandu La Tagliatella. AmRest zapłacił im łącznie około 140 mln zł, podczas gdy jeszcze na koniec marca, wartość zobowiązań z tytułu opcji wynosiła około 195 mln zł. Różnica może w dużej części przejść przez rachunek wyników, aczkolwiek ostateczna wartość może być inna od przyjętej przez nas - dodano w analizie.

Ostatecznie grupa osiągnie w kwartale zysk netto na poziomie około 52 mln zł, a po wyłączeniu wartości rozliczenia opcji - około +2,3 mln zł.

- Spodziewamy się, że w kolejnych okresach zmniejszać się powinna presja kosztowa restauracji otwieranych na nowych rynkach. Jeśli nadal będzie utrzymywał się wówczas notowany obecnie wzrost sprzedaży, wówczas grupa będzie miała szanse na poprawę wyniku EBITDA r/r - podano.

AmRest skonsolidowane wyniki za I półrocze prezentuje 23 sierpnia.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!