Historia marki Starbucks w Niemczech rozpoczęła się w 2002 roku wraz z otwarciem dwóch lokali w Berlinie. Obecnie sieć w tym kraju liczy 158 kawiarni, z których 144 to lokale własne Starbucks, będące przedmiotem transakcji. Pozostałe 14 punktów zarządzane jest przez niezależnych licencjobiorców. Niemiecki biznes stanowi największą sieć kawiarni Starbucks
w kontynentalnej części Europy.

- W ciągu ostatnich 14 lat zbudowaliśmy imponujący biznes Starbucks w Niemczech, zatrudniający ponad 2000 Partnerów (pracowników) na terenie całego kraju. Wierzymy że rynek ten ma dużo większy potencjał do rozwoju – powiedział Kris Engskov, prezydent Starbucks na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę (EMEA).

– Chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi klienci mieszkają, pracują i podróżują. Jesteśmy dumni, że możemy poszerzyć zakres naszej współpracy z AmRest - firmą cieszącą w Europie znakomitą reputacją w branży restauracyjnej ze względu na kulturę organizacyjną, przedsiębiorczość i orientację na ludzi - która z sukcesem rozwija naszą markę na wielu ważnych strategicznie rynkach - dodał. 

AmRest rozpoczął współpracę ze Starbucks w 2008 roku, kiedy otworzył swój pierwszy lokal tej marki w Republice Czeskiej. Od tego czasu Spółka poszerzyła zakres działalności w segmencie kawiarni o kolejne rynki: Polskę, Węgry, Rumunię, Bułgarię oraz Słowację, gdzie pierwszy lokal Starbucks ma zostać otwarty do połowy 2016 roku.

Obecnie AmRest prowadzi 103 kawiarnie Starbucks pod kierownictwem Adama Mularuka, prezydenta Marki Starbucks.

- Włączenie rynku niemieckiego do portfela AmRest to dla nas kolejny etap rozwoju współpracy ze Starbucks. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwościami rozwoju marki w tym kraju. Finalizacja transakcji umożliwi zwielokrotnienie skali naszego biznesu Starbucks oraz będzie kolejnym dowodem na to, że nasze credo „Wszystko jest Możliwe” to właściwy kierunkowskaz na drodze do umacniania pozycji AmRest w Europie - powiedział Henry McGovern, założyciel AmRest i członek Rady Nadzorczej Spółki. 

- Możliwość dalszego rozwoju marki Starbucks na niemieckim rynku to dla nas zaszczyt, a jednocześnie wielka odpowiedzialność. Razem z naszymi Partnerami będziemy kontynuować budowanie wartości dla klientów Starbucks, jednocześnie poszerzając skalę działania w tym kraju. To bardzo doniosły moment zarówno dla AmRest, jaki i zespołu Starbucks w Niemczech. Wierzę, że mamy przed sobą fantastyczne perspektywy –dodał Adam Mularuk.

Szacowana cena zakupu to 41 milionów euro. Ostateczna wartość transakcji zostanie ustalona w momencie jej zakończenia.

Nabycie sieci Starbucks w Niemczech znakomicie wpisuje się w strategię AmRest, umożliwiając budowanie silnej platformy wzrostu na tym bardzo obiecującym rynku Europy.
Niemcy to jeden z najbardziej zamożnych krajów w regionie i jednocześnie jeden z globalnych liderów pod względem spożycia kawy. Transakcja wzmocni obecność AmRest na rynku kawiarni oraz utwierdzi mocną pozycję marki Starbucks w Niemczech jako lidera w tym segmencie.

AmRest planuje potroić liczbę kawiarni w Niemczech poprzez dynamiczny rozwój sieci w perspektywie nadchodzących lat.

Ogłoszona transakcja to kolejny krok milowy dla AmRest w drodze do zbudowania wiodącej pozycji w branży restauracyjnej w Europie. Dzięki wzmocnieniu udziału marki Starbucks w swoim portfelu AmRest wygeneruje dodatkową wartość dla udziałowców firmy.