AmRest nie wyklucza dalszych akwizycji
"Patrzymy na różne możliwości akwizycji, dla nas ważne, by decyzje alokacji kapitału były podejmowane świadomie, by te inwestycje podciągnęły nas nie tylko na poziomie przychodów, ale że będzie z nich wynikać wzrost rentowności. Poszukujemy spółek, które pasują do naszego portfela, prowadzą marki, które mamy, np. KFC, czy Starbucks. W portfelu jest też miejsce na inne marki, zarówno w segmencie QSR jak i casual dining, czy fast casual" - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.
"Cały czas się przyglądamy ewentualnym podmiotom do przejęcia, ale oczywiście nasze możliwości finansowe też są ograniczone. Co prawda mamy jakiś bufor, dziś poziom zadłużenia netto do EBITDA to 2,7, możemy je zwiększyć do 3,5x EBITDA, ale raczej nie planujemy poruszać się na granicy tego pułapu" - dodał.
Poinformował, że póki co spółka nie planuje emisji akcji, będzie finansować rozwój z własnych środków i kredytów.
"Otrzymaliśmy znaczące zastrzyki kapitału od Warburg Pincus i nie mamy intencji dalszego pozyskiwania kapitału z emisji, będziemy korzystać z finansowania zewnętrznego" - powiedział Mroczyński.
Dodał, że celem na ten rok jest raczej integracja biznesów, poprawa rentowności i przygotowanie La Tagliatelli do szybszego wzrostu w 2013 roku.

