Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest nie wyklucza dalszych akwizycji

"Patrzymy na różne możliwości akwizycji, dla nas ważne, by decyzje alokacji kapitału były podejmowane świadomie, by te inwestycje podciągnęły nas nie tylko na poziomie przychodów, ale że będzie z nich wynikać wzrost rentowności. Poszukujemy spółek, które pasują do naszego portfela, prowadzą marki, które mamy, np. KFC, czy Starbucks. W portfelu jest też miejsce na inne marki, zarówno w segmencie QSR jak i casual dining, czy fast casual" - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu.

"Cały czas się przyglądamy ewentualnym podmiotom do przejęcia, ale oczywiście nasze możliwości finansowe też są ograniczone. Co prawda mamy jakiś bufor, dziś poziom zadłużenia netto do EBITDA to 2,7, możemy je zwiększyć do 3,5x EBITDA, ale raczej nie planujemy poruszać się na granicy tego pułapu" - dodał.

Poinformował, że póki co spółka nie planuje emisji akcji, będzie finansować rozwój z własnych środków i kredytów.

"Otrzymaliśmy znaczące zastrzyki kapitału od Warburg Pincus i nie mamy intencji dalszego pozyskiwania kapitału z emisji, będziemy korzystać z finansowania zewnętrznego" - powiedział Mroczyński.

Dodał, że celem na ten rok jest raczej integracja biznesów, poprawa rentowności i przygotowanie La Tagliatelli do szybszego wzrostu w 2013 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!