Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest planuje zwiększenie tempa otwarć lokali sieci KFC w Rosji

W 2016 AmRest planuje zwiększenie tempa otwarć na rynku rosyjskim. Strategią zarządu są selektywne otwarcia w lokalizacjach najwyższej jakości, w których można jednak uzyskać wyjątkowo atrakcyjne warunki najmu z uwagi na sytuację rynkową dotykającą konkurentów o słabszym modelu biznesowym - podała spółka w raporcie za 2015 rok.

AmRest planuje zwiększenie tempa otwarć lokali sieci KFC w Rosji
fot. materiały prasowe / Toshiba

Obecnie AmRest prowadzi 465 restauracje KFC - 206 w Polsce, 71 w Czechach, 101 w Rosji, 37 w Hiszpanii, 35 na Węgrzech, 5 w Serbii, 5 w Bułgarii i 5 w Chorwacji.

- W 2015 roku, restauracje sieci KFC prowadzone przez AmRest w Europie Centralnej odnotowały znaczący wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do poprzedniego roku na każdym z rynków działalności. Wzrost sprzedaży w KFC był podyktowany konsekwentną realizacją strategii marketingowej związanej z udoskonalaniem ogólnego wizerunku restauracji, jak również wieloma innowacjami w segmencie produktowym - podała spółka w raporcie.

W roku 2015 AmRest otworzył w Europie Centralnej łącznie 26 restauracji KFC. Wśród nowych lokali znalazło się 11 restauracji typu Drive Thru, których część zlokalizowana jest przy autostradach. Przeszło 20 restauracji przeszło przez gruntowny remont, co znacznie poprawiło ich wizerunek oraz funkcjonalność.

- W minionym roku marka KFC w Polsce znacząco wzmocniła swój udział w kanale dostaw do domu. Obecnie większość dużych miast, w których obecne są restauracje marki objęte jest darmową dostawą, co wpływa na zwiększenie częstotliwości korzystania z tej usługi oraz poszerzenie grona klientów KFC - dodano w raporcie.

Drugim największym po Polsce rynkiem, na którym AmRest prowadzi restauracje marki KFC, jest Rosja. Wyniki na tym rynku były w 2015 roku bardzo dobre, pomimo pogarszającej się w kraju ogólnej sytuacji makroekonomicznej. - Dzięki konsekwentnie egzekwowanej strategii budowy świadomości marki, przychody w restauracjach porównywalnych odnotowały w 2015 roku dwucyfrowe wzrosty. Dodatkowo otwarto 10 nowych restauracji, co zaowocowało ok. 30-proc. wzrostem przychodów w walucie lokalnej. Wraz z dynamiką przychodów poprawie uległy również marże, co doprowadziło do znacznej poprawy zysku operacyjnego wygenerowanego na tym rynku. Należy jednak zauważyć, że w drugiej połowie roku nasiliła się nieco presja inflacyjna widoczna w większości kategorii kosztowych. Dzięki aktywnej współpracy w z dostawcami w 2015 udało się utrzymać koszty pod kontrolą, nie można jednak wykluczyć, że w 2016 struktura kosztów ulegnie nieznacznemu pogorszeniu - czytamy w raporcie.

Powstała w 1952 roku marka KFC jest obecnie największą, najszybciej rozwijającą się i najbardziej popularną siecią szybkiej obsługi specjalizującą się w potrawach z kurczaka. Na świecie funkcjonuje obecnie prawie 19 400 restauracji tej marki w około 115 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AmRest RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT    /    restauracje AmRest RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!