AmRest planuje zwiększenie tempa otwarć lokali sieci KFC w Rosji
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 11-03-2016, 13:57

Obecnie AmRest prowadzi 465 restauracje KFC - 206 w Polsce, 71 w Czechach, 101 w Rosji, 37 w Hiszpanii, 35 na Węgrzech, 5 w Serbii, 5 w Bułgarii i 5 w Chorwacji.
- W 2015 roku, restauracje sieci KFC prowadzone przez AmRest w Europie Centralnej odnotowały znaczący wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do poprzedniego roku na każdym z rynków działalności. Wzrost sprzedaży w KFC był podyktowany konsekwentną realizacją strategii marketingowej związanej z udoskonalaniem ogólnego wizerunku restauracji, jak również wieloma innowacjami w segmencie produktowym - podała spółka w raporcie.
W roku 2015 AmRest otworzył w Europie Centralnej łącznie 26 restauracji KFC. Wśród nowych lokali znalazło się 11 restauracji typu Drive Thru, których część zlokalizowana jest przy autostradach. Przeszło 20 restauracji przeszło przez gruntowny remont, co znacznie poprawiło ich wizerunek oraz funkcjonalność.
- W minionym roku marka KFC w Polsce znacząco wzmocniła swój udział w kanale dostaw do domu. Obecnie większość dużych miast, w których obecne są restauracje marki objęte jest darmową dostawą, co wpływa na zwiększenie częstotliwości korzystania z tej usługi oraz poszerzenie grona klientów KFC - dodano w raporcie.
Drugim największym po Polsce rynkiem, na którym AmRest prowadzi restauracje marki KFC, jest Rosja. Wyniki na tym rynku były w 2015 roku bardzo dobre, pomimo pogarszającej się w kraju ogólnej sytuacji makroekonomicznej. - Dzięki konsekwentnie egzekwowanej strategii budowy świadomości marki, przychody w restauracjach porównywalnych odnotowały w 2015 roku dwucyfrowe wzrosty. Dodatkowo otwarto 10 nowych restauracji, co zaowocowało ok. 30-proc. wzrostem przychodów w walucie lokalnej. Wraz z dynamiką przychodów poprawie uległy również marże, co doprowadziło do znacznej poprawy zysku operacyjnego wygenerowanego na tym rynku. Należy jednak zauważyć, że w drugiej połowie roku nasiliła się nieco presja inflacyjna widoczna w większości kategorii kosztowych. Dzięki aktywnej współpracy w z dostawcami w 2015 udało się utrzymać koszty pod kontrolą, nie można jednak wykluczyć, że w 2016 struktura kosztów ulegnie nieznacznemu pogorszeniu - czytamy w raporcie.
Powstała w 1952 roku marka KFC jest obecnie największą, najszybciej rozwijającą się i najbardziej popularną siecią szybkiej obsługi specjalizującą się w potrawach z kurczaka. Na świecie funkcjonuje obecnie prawie 19 400 restauracji tej marki w około 115 krajach.
Powiązane tematy:
-
KFC: większość naszych nowych opakowań w 50 proc. pochodzi z recyklingu
-
KFC udostępnia bazę darmowych zdjęć swoich kurczaków
-
KFC Smaki Świata powróciły do menu
-
Amrest rozpoczął proces zawieszenia działalności w Rosji
-
Burger King, KFC i McDonald's wciąż działają w Rosji. Aktywiści wzywają do bojkotu marek
-
Gigant fast food w Rosji nadal działa. AmRest monitoruje sytuację
-
AmRest z rekordową sprzedażą w IV kwartale 2021 roku
-
AmRest: Przychody w IV kwartale wzrosły do 539 mln euro
-
Burger King rozwiązał umowy z AmRest
-
KFC Rozgrzewające Sery - powrót serowego menu
komentarze (0)