AmRest podtrzymał plan rozwoju. Planuje 300 restauracji w tym roku
- Autor: Parkiet
- Data: 25-09-2018, 09:09

Oprócz planów otwarć, gastronomiczny koncern ma również za sobą serię przejęć i podpisał umowy, które czekają na finalizację. AmRest powiększył portfolio o trzy marki i kilkaset restauracji. Największym wydatkiem był zakup marki Sushi Shop, operatora wiodącej sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokale, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Szacuje się, że cena nabycia wyniesie ok. 240 mln euro. Kolejną transakcją był zakup 100 proc. udziałów w spółkach Bacoa Holding i Black Rice.
Grupa podpisała również z KFC France i Novo BL umowę ramową w sprawie nabycia 15 restauracji KFC we Francji i podpisania umów franczyzowych dla każdej z nich. Spodziewana cena kupna to ok. 33,3 mln euro. Ostateczna cena zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji. Jej finalizacja jest planowana do końca 2018 roku.
AmRest wypracował w drugim kwartale 2018 r. 8,1 mln euro zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 7,9 mln euro przed rokiem - podała grupa w raporcie. Sprzedaż grupy wyniosła 364,2 mln euro i była zgodna z wcześniejszymi szacunkami spółki.
Więcej w Parkiecie
Powiązane tematy:
-
Gigant fast food w Rosji nadal działa. AmRest monitoruje sytuację
-
AmRest z rekordową sprzedażą w IV kwartale 2021 roku
-
AmRest: Przychody w IV kwartale wzrosły do 539 mln euro
-
Burger King rozwiązał umowy z AmRest
-
Jacek Trybuchowski - kim jest wspólnik Lewego?
-
AmRest ma plan motywacyjny dla kadry zarządzającej
-
Założyciel AmRestu inwestuje w alternatywne źródła białka
-
AmRest walczy z presją kosztową, ale chce otwierać więcej restauracji
-
AmRest 26,6 mln euro zysku netto w III kw.
-
Amrest ze wzrostem skonsolidowanych przychodów w III kw. 2021
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)