Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

AmRest poprawił wyniki w I półroczu 2016 r.

Spółka Amrest Holdings wypracowała w I półroczu 2016 r. 1,8 mld zł przychodów ze sprzedaży oraz 75,2 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 1,6 mld zł i 53 mln zł.

AmRest poprawił wyniki w I półroczu 2016 r.
fot. pixabay.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2016, 13:37

Głównymi czynnikami wzrostu były utrzymujące się rosnące trendy sprzedaży porównywalnej („LFL”) w większości marek i rynków, dynamiczne tempo otwarć (48 lokali otwartych w ciągu ostatniego roku) oraz sprzedaż dodana sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii przejętych w połowie ubiegłego roku. 

Wzrost sprzedaży LFL w Rosji (w walucie lokalnej) oraz rosnący portfel restauracji (18 otwarć w ciągu ostatniego roku) pomogły zniwelować negatywny wpływ kursów walutowych. 

Strategią Grupy AmRest jest uzyskanie pozycji lidera rynku restauracyjnego w segmentach Quick Service Restaurants oraz Casual Dining Restaurants poprzez rozwój markowych sieci restauracyjnych osiągających skalę min. 50 mln USD rocznych przychodów ze sprzedaży oraz spełniających kryterium rentowności (wewnętrzna stopa zwrotu IRR minimum 20 proc.).

Grupa zamierza kontynuować dotychczasowe założenia strategiczne dotyczące kierunków rozwoju. Istniejący potencjał rynków, na których operuje AmRest stwarza duże możliwości dalszego wzrostu skali działalności w tempie szybszym, niż do tej pory. Jednocześnie osiągane wyniki operacyjne oraz korzystne uwarunkowania na rynku finansowania dłużnego pozwalają na niezakłócone finansowanie rozwoju. Zgodnie z przyjętą strategią rozwijane będą przede wszystkim istniejące dojrzałe marki przynoszące najwyższe zwroty z zainwestowanego kapitału. Działania inwestycyjne powinny koncentrować się w regionie Europy ŚrodkowoWschodniej oraz na rynkach Europy Zachodniej. Otoczenie polityczno-ekonomiczne w Rosji ulega stopniowej stabilizacji, co powinno stwarzać atrakcyjne możliwości inwestycyjne w przyszłości.

Drugim filarem budowania skali i wartości firmy pozostaje rozwój nowych rynków i marek. Nie wyklucza się zatem, że akwizycje atrakcyjnych podmiotów spełniających strategiczne kryteria Grupy mogą stanowić dodatkowe źródło budowania wartości firmy. Przy kształtowaniu struktury otwarć i akwizycji głównym kryterium będzie poprawa zwrotu na inwestycji (ROIC) oraz budowanie silnej bazy do dalszego rozwoju spółki. Podobnie jak dotychczas, inwestycje Grupy AmRest będą finansowane zarówno ze źródeł własnych jak i poprzez finansowanie dłużne.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Jest także właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez Spółkę, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AmRest RSS ALERT    /    wyniki AmRest RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Pizza Hut RSS ALERT    /    Burger King RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!