• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

AmRest zainwestuje w tym roku 400 mln zł. W planach otwarcie 100 restauracji

Grupa AmRest planuje otworzyć w tym roku ponad 100 restauracji, a nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia i renowacje wyniosą ponad 400 mln zł - poinformował w rozmowie z PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu grupy AmRest.
  • Autor: PAP
  • Data: 07-01-2013, 12:16
AmRest zainwestuje w tym roku 400 mln zł. W planach otwarcie 100 restauracji
AmRest nie wyklucza dalszych przejęć

"Mamy ambitne plany otwarcia ponad 100 restauracji w tym roku. To oznacza ponad 400 mln zł nakładów inwestycyjnych na nowe restauracje i renowacje" - powiedział PAP Mroczyński.

Wcześniej spółka informowała, że liczba nowych otwarć może wynieść w tym roku ponad 80. Plan na 2012 zakładał otwarcie ok. 75 restauracji.

Pod koniec grudnia AmRest sfinalizował zakup 51 proc. udziałów w Blue Horizon Hospitality Group PTE, właścicielu chińskich marek restauracyjnych segmentu "casual-dining" Blue Frog i KABB, za ok. 20 mln USD.

"W październiku otworzyliśmy swoją pierwszą w Chinach restaurację la Tagliatella, przygotowujemy się do otwarcia drugiej. Nie był to więc idealny moment na akwizycję w Chinach, bo najpierw chcieliśmy się przekonać o potencjale rozwoju tych otwarć. Doszliśmy jednak do wniosku, że inwestycja w Blue Horizon jest dla nas atrakcyjna, niezależnie od sukcesu la Tagliatella" - powiedział Mroczyński.

"Po pierwsze, spółka ma dwa ciekawe koncepty: wzorowany na amerykańskich restauracjach casual dining Blue Frogg z barem, grillem, sałatkami, będący jednocześnie dostosowany do lokalnych gustów oraz KABB, restauracja/bar bardzo wysokiej klasy" - powiedział.

"Po drugie, w Chinach segment casual dining nie jest rozwinięty, nie ma wielkich graczy na rynku. Do tego dochodzi niezwykła siła miejscowych deweloperów. Jeśli się nie ma reputacji, silnej marki, to ciężko zdobywać nowe lokalizacje. A w tym przypadku deweloperzy sami przychodzą do spółki, oferując lokalizacje. Nawet Disney, który buduje park rozrywki w Szanghaju zwrócił się z propozycją, by otworzyć tam lokal Blue Frogg. Inną z potencjalnych barier dla rozwoju w Chinach jest znajomość realiów, a teraz mamy dostęp do bardzo doświadczonej, lokalnej kadry zarządzającej. Co więcej, nasze zaangażowanie kapitałowe jest stosunkowo niewielkie. Wchodzimy jako większościowy udziałowiec, a ryzykiem dzielimy się z osobą, która zarządza biznesem od wielu lat i pozostanie u steru" - dodał.

Blue Horizon zarządza 11 restauracjami w Szanghaju, Pekinie i Nanjing - 10 Blue Frog i 1 KABB. Oczekiwane znormalizowane przychody i zysk EBITDA Blue Horizon w 2012 roku wyniosą odpowiednio 33,4 mln USD i 4,6 mln USD.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • chik 2013-01-15 23:54:53

    No proszę jeden punkt i już pełny sukces! eureka choć nie w europie. kombinacje i zbytnia pewność siebie oraz zarozumialstwo tej firmy to ich motto biznesu a nawet misja. jak zwykle wiele huku a efekty marne. odgrzewane kotlety już są lepsze. najpierw naprodukują liczb, potem przewartościują projekt a na koniec po cichu pozamykają. jak im na plusie w polsce nie idzie to dorabiają jakimiś czechami lub chinami. to nie \"grupa\" a raczej grypa, w dodatku wieczna

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!