Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Aplikacja lojalnościowa Kekemeke rusza na podbój polskiej gastronomii

Twórcy Kekemeke przenieśli znaną zasadę zbierania pieczątek na kartonikach na smartfony. Po trzech latach od uruchomienia systemu z aplikacji korzysta 95 tys. osób i 470 restauracji, kawiarni i barów w całej Polsce.

Aplikacja lojalnościowa Kekemeke rusza na podbój polskiej gastronomii
fot. Facebook.com/Kekemeke

Jak mówi Tomasz Bucholc, współtwórca Kekemeke, pomysł na aplikację polegał na unowocześnieniu dobrze znanego rozwiązania - zbierania pieczątek przy każdej wizycie w danym lokalu i odbierania nagród, np. za 10 zakupionych kaw jedenasta gratis.

- Stwierdziliśmy, że kartoniki, na których zbiera się pieczątki w restauracjach, kawiarniach czy barach to super fajna rzecz. Problem w tym, że jest to model nieco archaiczny. Kupony nie mieszczą się w portfelu, wypadają, gubimy je. Bywa, że kartonik się przeterminuje, zapominamy o nim albo wypieramy w spodniach - dodaje.

Dlatego wraz z Adamem Zajdzikiem w 2013 roku opracowali Kekemeke. Przez trzy lata z prostego narzędzia do zbierania pieczątek aplikacja rozwinęła się do całego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- W ramach aplikacji pojawiło się mnóstwo nowych funkcjonalności. Mamy ogromny system do badania wskaźnika dotyczącego jakości jedzenia i obsługi w danym lokalu. Mamy narzędzie do oceniania pracowników u naszych partnerów. Przede wszystkim jednak wiemy jak zachowują się nasi użytkownicy: co kupują i jak często wracają. Dzięki temu możemy wysyłać im kontekstową informację handlową - dodaje Bucholc.

Twórcy Kekemeke przekonują, że aplikacja jest bardzo skuteczna jeśli chodzi o otrzymywane przez użytkowników kontekstowe pushe, czyli informacje o promocjach dostarczane na podstawie analizy dotychczasowej aktywności.

- Podczas gdy tradycyjny mailing otwiera się zaledwie w 2 procentach, u nas tylko kilka procent użytkowników wyłączyło możliwość otrzymywania tych informacji. Przykładowo, jeśli użytkownik zbiera pieczątki za burgery wegańskie to nie wyślemy mu informacji o burgerze z wołowiną albo makaronie. Znając preferencje możemy wysłać tę informację do całej grupy użytkowników, którzy zbierają pieczątki naszego partnera albo jednemu, konkretnemu człowiekowi na zasadzie „hej, mamy coś dla Ciebie”. Przez to użytkownicy nie blokują tych informacji, przeciwnie, często z nich korzystają - mówi Tomasz Bucholc.

Od uruchomienia aplikacji w lutym 2013 r. wartość wszystkich transakcji w ramach Kekemeke wyniosła ponad 18 mln zł. W tym czasie partnerzy - właściciele lokali gastronomicznych rozdali użytkownikom 71 tys. prezentów o łącznej wartości 1,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kekemeke RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    bary RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT    /    lojalność klientów RSS ALERT    /    programy lojalnościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artmetic 2016-04-10 01:53:14
    Aplikacje mobilne iOS, Android, Windows Phone: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!